با رونمایی از آلبوم موسیقی استاد؛

دکتر الهی قمشه ای و حسن ناهید در تجلیل از کسایی سخن می گویند

در آیین یادواره استاد سید حسن کسایی نوازنده بزرگ و موسیقدان شهیر کشور، دکتر حسین الهی قمشه ای و استاد حسن ناهید در مقام معنوی و هنری ایشان به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید عباس سجادی مدیر موسیقی سازمان با اعلام مطلب فوق اضافه کرد: در این برنامه بخشی از فیلم مستندی از ساخته های آقای مهرداد دفتری که به نمایش در خواهد آمد هنرمندانی چون هوشنگ ابتهاج (سایه)، حسین علیزاده، ضیاء موحد و فخری ملک پور درباره استاد کسایی به اظهار نظر پرداخته اند و بخش های دیگر فیلم نیز شامل کلام و آثار خود استاد می باشد.

وی افزود: لیلی کسایی دختر استاد متنی را قرائت خواهند کرد و رونمایی از جدیدترین آلبوم استاد کسایی با عنوان "نای جان "چکیده ای از بهترین آثار استاد به انتخاب آقای جواد کسایی که توسط آوای باربد منتشر شده است همراه با تقدیر از همسر استاد از بخش های پایانی این آیین است.

لازم به ذکر است که این آیین برای ادای احترام به مقام شامخ این نایی بزرگ با حضور خانواده ایشان، شاگردان و دیگر هنرمندان کشور در روز 28 تیرماه از ساعت 17 در تالار وحدت با مشارکت دفتر موسیقی وزارت ارشاد و موزه موسیقی برگزار می شود.

در این برنامه آقای خلیل کسایی پسر و شاگرد مکتب استاد همراه با آقای محمود رفیعیان نوازنده تنبک قطعاتی را اجرا خواهند کرد و آقای شهرام میر جلالی که همنواز استاد در چندین آلبوم بودند با ساز تار و همراهی تنبک آقای سعید رودباری و خوانندگی آقای تقی سعیدی از شاگردان استاد تاج اصفهانی قطعاتی را اجرا خواهند کرد و احتمالا سخنرانان و نوازندگان دیگری هم اجرای برنامه خواهند داشت که متعاقباً اعلام خواهد شد.

نمایشگاه پنجاه عکس ویژه استاد کسایی هم به کوشش خانم فروغ بهمن پور در محوطه تالار وحدت برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است که مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این دو اثر شاخص" ردیف موسیقی ایران با اجرای نی استاد کسایی" با مشارکت موزه موسیقی و آلبوم " قصه های عشق مجنون"  ایشان را تولید کرده است که سال گذشته ردیف نی استاد توسط  محمد رضا لطفی و با حضور تعداد زیادی از هنرمندان در یکی از سلسله برنامه های «نقد نغمه» ،مورد نقد و بررسی قرار گرفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار