پيگيري باشگاه خبرنگاران از تجمع اعتراضي مقابل وزارت امور خارجه

هيات قضايي و کنسولي وزارت امور خارجه به تايلند اعزام مي‌شود

در حال حاضر 169 ايراني در زندان‌هاي تايلند در بندند كه به جرم حمل مواد مخدر گرفتار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، روز گذشته تعدادي از  خانواده هاي ايرانيان دستگير شده به جرم حمل مواد مخدر در تايلند مقابل ساختمان كنسولي وزارت امور خارجه تجمع کردند که منجر به پيگيري خبرنگار ما از ماوقع اين ماجرا شد.

براساس اطلاعات به دست آمده از خانواده هاي ايرانيان دستگير شده به جرم حمل مواد مخدر در تايلند و مقامات مسئول در وزارت امور خارجه مشخص شد كه در حال حاضر 169 ايراني در زندان‌هاي تايلند در بندند كه به جرم حمل مواد مخدر گرفتار شده‌اند.

در حالي كه خانواده هاي زندانيان اصرار داشتند كه فرزندان آنها بي‌گناه بوده و يا هم اكنون از عملکرد خود پشيمان‌اند  يكي از آنها به خبرنگار ما گفت؛ وزارت امور خارجه د راين زمينه بسيار منفعل عمل كرده  اين در حالي است که يکي از  مسئولين وزارت خارجه ضمن اعلام اين خبر كه در تمام دادگاه هاي آنها وكيل حضور داشته جرم اين افراد را محرز و ثابت شده  دانست.

بر اين اساس  مسئولين وزارت امور خارجه كه برمبناي قانون با ما صحبت مي‌كرد با اشاره به اينكه دو سال از مذاكره با مقامات تايلندي در اين باره مي‌گذرد و استناد به قانون معاهده بين جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي تايلند در مورد انتقال محكومين به حبس و
همكاري درباره احكام كيفري گفتند كه طبق ماده 5 اين معاهده محكومين به حبس ابد 8 سال و محكومين مدت عدددار به 4 سال زندان در اين كشور به سر خواهند برد و باقي مدت محكوميت را در ايران مي‌گذرانند.

براين اساس محكومين بايد مدت 4 الي 8 سال را در زندان هاي تايلند طبق قوانين اين كشور به سر برند.

موضوع ديگري خانواده هاي زندانيان در بند نسبت به آن اعتراض داشتند وضعيت بد بهداشتي در زندان هاي اين كشور بود كه گفته مي‌شود در تمام زندان هاي تايلند اوضاع به همين منوال است.

البته وزارت خارجه اين را هم يادآور شد كه بنابر درخواست آنها هياتي از مسئولان قضايي و كنسولي به زودي براي بررسي اين موضوع راهي تايلند خواهند شد اما اينكه چقدر اين سفر مثبت باشد منوط به ميزان پاسخگويي و قوانين تايلند خواهد بود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: تایلند ، خارجه ، کنسول ، مخدر ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار