در روز پایانی مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا؛

یک طلا، یک نقره و 3 برنز برای تیم ایران رقم خورد

در آخرین روز از مسابقات آسیایی ،ایران پس از 23 سال در کاتای تیمی به مدال طلا دست یافت، کاتای تیمی بانوان هم مدال نقره گرفت و در کومیته تیمی مردان و زنان و در کاتای انفرادی بانوان 3مدال برنز بدست آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در پایان یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا که در تاشکند ازبکستان با حضور 254 کاراته کا از 26 کشور برگزار شد، تیم کاتای مردان ایران متشکل از (احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو) در فینال موفق شد تیم اندونزی را با نتیجه قاطع 5 بر صفر شکست دهد و مدال طلا را بر گردن آویزد.
این در حالی بود که تیم ایران در لیگ جهانی کاراته وان در مقابل اندونزی با نتیجه 5 بر صفر شکست خورده بود و در سال گذشته هم در مسابقات قهرمانی آسیا در چین مغلوب این تیم شده بود.تیم ایران برای رسیدن به فینال ابتدا هند را 5 بر صفر شکست داد، سپس از سد کویت با نتیجه 4 بر یک گذشت و در نیمه نهایی با نتیجه 4 بر یک مالزی را شکست داد.

در کاتای تیمی بانوان،تیم ایران با ترکیب(مهسا افسانه، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور) به روی تاتامی رفت که در نخستین مبارزه موفق شد ویتنام را 5 بر صفر شکست دهد، در گام دوم با همین نتیجه 5 بر صفر ازبکستان را مغلوب کرد و سپس به مصاف ژاپن قهرمانی مسابقات آسیایی دوره گذشته رفت و 5 بر صفر باخت و مدال نقره این دوره از بازیها را از آن خود کرد. تیم بانوان ایران سال گذشته نیز به مدال نقره این بازیها دست یافته بود.در این دوره 8 تیم در کاتای تیمی بانوان شرکت داشتند.

تیم کومیته بانوان در اولین مبارزه با حاضر نشدن تیم افغانستان پیروز از میدان خارج شد، در دومین مسابقه مالزی را 2 بر یک برد.(در این بازی پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی بانوان پیروز این تاتامی بودند، سمیرا ملکی پور در هان سوکو مغلوب شد). در سومین دیدار هم بانوان ایران به مصاف ویتنام رفتند. در این دیدار هم (لیلا بهرامی و پگاه زنگنه نتیجه را به حریف واگذار کردند تا تیم کومیته بانوان 2 بر صفر مغلوب ویتنام شود و در رپه شارژ به رقابتهایش ادامه دهد.ایران در این مرحله مقابل قزاقستان قرار گرفت و به برتری 2 بر یک رسید( سمیرا ملکی پور 2 بر صفر باخت، پگاه زنگنه 3 بر یک پیروز شد و حمیده عباسعلی 7 بر صفر بر حریف قزاقستانی غلبه کرد) .تیم کومیته بانوان ایران به همراه ژاپن عنوان سومی این رقابتها را از آن خود کرد.

در کاتای انفرادی بانوان مهسا افسانه امروز به روی تاتامی رفت که در نخستین مبارزه 5 بر صفر از سد چین تایپه گذشت، سپس مقابل مالزی 4 بر یک پیروز شد ، در نیمه نهایی مقابل ریکی اسامی قهرمان آسیا در سال 2011 و نفر سوم جهان 3 بر 2 در یک رقابت نزدیک شکست خورد. این سومین باری است که در یک سال اخیر افسانه با حریف ژاپنی مبارزه می کند. در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011 5 بر صفر مغلوب این حریف شده بود، در لیگ جهانی کاراته وان اندونزی هم که سه هفته قبل برگزار شد نیز 4 بر یک باخت.در رپه شارژ هم برای کسب برنز به مصاف هنگ کنگ رفت که همانند سال گذشته با 5 پرچم به برتری رسید و بر سکوی سوم ایستاد. در کاتای انفرادی بانوان 16 کاتارو حضور داشتند.

در بخش کومیته تیمی مردان، تیم ایران ابتدا به مصاف هند رفت که موفق شد 3 بر صفر از سد حریف بگذرد در این دیدار سعید احمدی ، سجادگنج زاده و منصور حسن بیگی در ترکیب تیم قرار داشتند که با نتایج مشابه 8 بر صفر به پیروزی رسیدند.دومین مبارزه ایران با قزاقستان انجام شد که 2 بر یک به نفع ملی پوشان ایرانی خاتمه یافت. در این دیدار سجاد گنج زاده 7 بر یک به برتری رسید، سعید احمدی 9 بر یک پیروز شد، سعید فرخی به تساوی صفر بر صفر دست یافت و ابراهیم حسن بیگی 3 بر 2 باخت.سومین مبارزه کومیته مردان با ژاپن بود که در این مسابقه سجاد گنج زاده 8 بر 4 بر حریف ژاپنی غلبه کرد، سعید احمدی 3 بر 2 برد، ذبیح اله پورشیب 2 بر صفر شکست خورد، ناصر نجفی 10بر2 باخت و سعید فرخی به تساوی 3 بر 3 رسید تا تیم ژاپن در امتیاز تکنیکی بالاتر از ایران قرار گرفته و به فینال راه یابد. تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و مدال برنز را بر گردن آویخت. در این دیدار سعید فرخی 8 بر صفر برنده شد، سامان حیدری 6 بر صفر بازی را برد و سجاد گنج زاده 6 بر صفر حریف کره ای را مغلوب کرد.

در کاتای انفرادی داود شاهچراغی مقابل حریف ژاپنی در نخستین مبارزه 5 بر صفر شکست خورد و سپس با عبور از سد عربستان و ازبکستان، برای کسب عنوان برنز به مصاف ماکائو رفت که 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال باز ماند./آق
برچسب ها: کاراته ، آسیا ، ازبکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار