احمدي نژاد در آیین ثبت جهانی باغ فین كاشان:

صحنه شهادت امير کبير از زيبا ترين صحنه هاي جهاني است

رئيس جمهور صحنه شهادت امير کبير را جزو زيبا ترين صحنه هاي جهاني دانست و گفت: امير کبير در اين صحنه نشان داد که عزت ملت را نمي فروشد و تسليم نمي شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران آیین ثبت جهانی باغ فین كاشان با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهور آغاز و لوح ثبت تاريخي دو اثر باغ فين کاشان و فرش ايراني توسط نماينده يونسکو تقديم رئيس جمهور شد.

رئيس جمهور در اين مراسم با اشاره به اينکه کاشان ديار پاکي، نجابت، هنر و سربلندي ملت ايران است خاطر نشان کرد: در اين ديار مردان و زنان مومن و پرتلاشي وجود دارند که هزاران سال در پيشاني کوير ايستادند و زيبايي هاي انساني، اخلاقي و الهي را به ملت ما و جامعه بشري تقديم کردند و براي توجه و شناخت بيشتر آثار فرهنگي و نشان دادن آن به جهان زحمتي بي وقفه را متحمل شدند .

احمدي نژاد با بيان اينکه خداوند مطلق زيبايي است و انسان را نيز زيبا خلق کرده است، تاکيد کرد: بالاترين موجود هستي و مخلوق عالم انسان است آن خداي زيبا براي اين موجود زيبا زندگي زيبا پسنديده است زندگي خشک، بي روح، سنگي و خشک مقدسي نيافريده است پيامبران الهي زيبا بودند نه تنها از صورت بلکه با سيرت.

وي صحنه شهادت امير کبير را جزو زيبا ترين صحنه هاي جهاني دانست و گفت: امير کبير در اين صحنه نشان داد که عزت ملت را نمي فروشد و تسليم نمي شود.

وي با اشاره به اين دو اثر تاريخي که ثبت جهاني شده است، تاکيد کرد: فرش فقط يک زير انداز نيست، خانه فقط محل خوابگاه نيست زندگي بايد جايي باشد که انسان احساس مودت و کرامت کند، امروزه جامعه بشري به شدت به نگاه انساني نيازمند است و همه مشکلات تاريخي بشر به خاطر نوع نگاه مادي به انسان و له کردن موجوديت انسان است.

احمدي نژاد تاکيد کرد: امروز زمان آن رسيده که نگاهي حقيقي از انسان به دنيا معرفي شود و شايد يکي از کارهاي خوب ثبت آثار در يونسکو همين باشد .

وي افزود: وقتي چندين اثر در جهان ثبت مي شود نگاه انديشمندان و فرهنگيان جهان به آن کشور معطوف خواهد شد و به تبع نوع زندگي و روش مردم يک کشور نيز به جهان عرضه مي شود .

رئيس جمهور با تاکيد بر صيانت از ميراث فرهنگي گفت: اين ميراث هويت ما و موجوديت ماست و تشکر مي کنم از ملت ايران که به ميراث خود مي بالد.
انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار