بندرعباس /

توسعه پژوهش و فناوری باید از دغدغه های اساسی استان باشد

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان گفت: توسعه پژوهش، فناوري و تحول اداري يكي از مهمترين و كليدي ترين مباحثي كه بايد از دغدغه هاي اساسي ادارات استان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ساسان مبيني در نشست كارگروه تخصصي پژوهش، فناوري و تحول اداري استان گفت: توسعه پژوهش، فناوري و تحول اداري يكي از مهمترين و كليدي ترين مباحثي كه بايد به صورت جدي به آن پرداخته شود و از دغدغه هاي اساسي ادارات استان باشد.

مبيني با بيان اينكه بنياد ملي نخبگان و پارك علم وفناوري استان از اهميت ويژه اي برخوردار است افزود: اين دو دستگاه در كنار هم و به عنوان دو مكمل مي توانند ايده هاي اقتصادي را كشف و تبديل به كسب منفعت نمايند كه مي تواند در كارگشايي مشكلات استان سهم عظيمي داشته باشد.

وي تاكيد كرد: با خلاقيت مديريتي مي توان ايده ها را به عمل تبديل کرد و پارک علم و فناوری با ارتقای فرهنگ نوآوری باعث افزایش ثروت در جامعه می شود.

وي هدف از تشكيل بنياد ملي نخبگان را برنامه ريزي و سياستگذاري براي شناسايي ،‌هدايت ،‌حمايت مادي و معنوي نخبگان عنوان كرد و بيان داشت: جذب ،‌حفظ؛ بكار گيري و پشتيباني ا‍‌ز صاحبان ايده مي بايست در راستاي ارتقاء توليد علم،‌ فناوري و توسعه علمي و متوازن كشور و احراز جايگاه برتر علمي،‌ فناوري و اقتصادي در منطقه بر اساس سند چشم انداز كشور مي باشد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: استانداري و دستگاه هاي اجرايي استان بايد همت جدي در حمايت از ملي نخبگان و پارك علم وفناوري داشته باشند.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص مسئله اهمیت دادن به علم، تحقیق، فن آوری و پرداختن به نخبگان تاكيد كرد: فراخوان نخبگان استان و خارج از استان و خارج از كشور را با محوريت نخبگان استان هرمزگان در دستور كار قرار دهيد.

معاون استاندار اظهار داشت:عقد تفاهم نامه هاي اجرايي وعملياتي در راستاي اجرايي كردن تحقيقات دانشگاهي و ايده هاي خوب مي تواند حركت خوبي جهت رفع نيازهاي استان باشد./س

برچسب ها: توسعه ، پژوهش ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.