سنندج/

کشف 200 هزار لیتر سوخت قاچاق در مریوان

فرماندار مریوان از کشف بیش از 200هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان طی چهار ماه نخست امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالله رشیدی‌پور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مرز رسمی باشماق یکی از مزیت‌های مهم ارتقای شاخص‌های سرمایه‌گذاری و تجارت در استان به شمار آمده و فراهم کردن تسهیلات لازم برای این شهرستان و مبادی ورودی و خروجی مرز می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار استان داشته باشد.

وی افزود: امکانات این مرز در حال حاضر نامناسب بوده و در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست که مرز رسمی همچون باشماق با مبادلات تجاری چند میلیارد دلاری از چنین وضعیتی برخوردار باشد.

رشیدی‌پور افزود: هم‌اکنون به صورت روزانه بیش از 900 خودروی سنگین و نیمه‌سنگین از مرز باشماق تردد می‌کنند که به دلیل حمل سوخت مازاد زمینه را برای قاچاق و پدیده شوم گالن به دست‌ها و مشاغل کاذب در این حوزه به وجود آورده‌اند که چهره نامتوازنی به مرزباشماق و مبادی ورودی آن داده است.

فرماندار مریوان خواستار مقابله جدی نیروهای انتظامی مستقر در مرز باشماق با این پدیده ناهنجار شد و افزود: تجهیز و تکمیل مبادی ورودی و محوطه مرز باشماق و نظارت دقیق به امر دیپ‌زنی کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین ورودی و خروجی از جمله راهکارهایی  است که می‌تواند در کنترل و رفع این معضل مفید واقع شود.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: در چهارماهه نخست امسال بیش از 200 هزار لیتر سوخت قاچاق از رانندگان متخلف کشف و ضبط شده است و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان نیز از شناسایی 13 سرشاخه باندهای قاچاق کالا و مشروبات الکلی در شهرستان بانه و 26 سرشاخه در شهرستان مریوان خبر داد و افزود: در این راستا 28 معبر ورودی در بانه و 14 معبر در مریوان شناسایی شده‌اند.

علی احمدی‌تبار خاطرنشان کرد: در مبحث برون مرزی نیز 20 مسیر ورود کالاهای قاچاق و مشروبات الکلی در خاک عراق شناسایی شده‌اند./ج1

برچسب ها: سنندج ، قاچاق ، مریوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.