تسريع در رسيدگي به پرونده متقاضيان بورسيه و كاهش فرآيند جذب

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي گفت:از مهمترين برنامه هاي شوراي مركزي بورس تسريع در رسيدگي به پرونده متقاضيان بورسيه و كاهش فرآيند جذب به چند ماه است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ دکتر حسین بلندی با اعلام این خبر افزود: در شش جلسه شوراي مركزي بورس در سال جاري ؛ 344 پرونده مربوط به متقاضيان بورس تحصيلي مطرح و در مورد آن  تصميم گيري شد از اين تعداد 155 پرونده مربوط به مربيان شاغل دانشگاه بوده است كه با هدف ارتقاء مربیان و به منظور استاندارد سازي هرم هيئت علمي دانشگاه تصميمات لازم اخذ و با 82 مورد تقاضا براي ادامه تحصيل موافقت شده است.

بلندی ادامه داد: از اين تعداد 32 نفر از سهميه مربيان استفاده كرده­اند و بقيه مربوط به مربيان دانشگاه آزاد است كه از طريق آزمون ورودي دردانشگاه­ هاي مختلف پذيرفته شده اند. بقيه متقاضيان بورس، دانشجويان دكتراي دانشگاه­هاي مختلف در داخل و خارج هستند و داوطلب خدمت در دانشگاه آزاد پس از فارغ التحصيلي هستند كه از طريق شركت در فراخوان هاي مختلف دانشگاه وارد فرآيند بورس شده اند.

وی تصریح کرد: 93 پرونده مربوط به فراخوان سال 89 و 40 پرونده مربوط به فراخوان سال 90 در جلسات سال جاري شوراي مركزي بورس بررسي و در مورد آن تصميم گيري شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعدادي از درخواست­هاي فراخوان­هاي سال­هاي قبل نیز در هيات­هاي اجرايي جذب استاني و در سازمان مركزي در حال بررسي هستند كه سريعاً بايد تعيين تكليف شوند.
معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان کرد: یكي از اولویت­های معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندسي مجدد روال بورس به منظور تسريع و كوتاه كردن زمان بررسي آن مي باشد.

وی در خصوص مربيان و ارتقاء آنان گفت همكاري خوبي با وزارت علوم در جهت ادامه تحصيل مربيان واجد شرايط دانشگاه آزاد در ساير دانشگاهها در حال انجام است، در اين فرآيند همكاري 50% شهريه توسط وزارت علوم تقبل مي شود.

وي گفت: كه اميدواريم با سهميه اي كه از وزارت علوم اخذ مي­شود بتوانيم زمينه ارتقاء تعداد قابل توجهي از مربيان را در اين جهت فراهم كنيم.

بلندی افزود: همچنین  فراخواني را براي معرفي مربيان واجد شرايط از سوي واحدها در دست تهيه و ابلاغ داريم كه در آن حداقل شرايط براي ادامه تحصيل اعلام خواهد شد. مطمئناً ويژگي هاي فرهنگي از عوامل موثرمي باشد.

 وی اضافه كرد: در حال حاضر حدود 1200 پرونده متقاضيان بورس كه از قبل مانده است در دستور كار شوراي بورس قرار دارد كه اميدواريم در آينده نزديك آنها را  تعيين تكليف كرده و در جلسات بعد به فراخوان جديد بپردازيم.

وی ادامه داد: هدف ما كاهش زمان فراخوان شامل بررسي، تصميم گيري نهايي و ابلاغ آن در چند ماه است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد:در سال جاری پس از تشکیل شورای مرکزی جذب در دانشگاه، تعداد زیادی پرونده در شورا بررسی شده که عمدتاً برای تکمیل پروسه جذب و اخذ تائيدهاي لازم به هیات مرکزی جذب وزارت علوم ارسال شده است .

وی افزود: اکثر این پرونده ها مربوط به فراخوان سال های 88 و89 می باشد که به دلیل روند قبلی در جذب هیات علمی دانشگاه آزاد هنوز بررسی فراخوان 90 آغاز نشده است و هیات های اجرائي جذب استانی باید در ارسال پرونده ها تسریع  نمایند.

دکتر بلندی یادآور شد: حدود 300 پرونده که از تیر تا بهمن ماه 90 به تایید وزارت علوم رسیده است ، باید جهت عقد قرارداد پیمانی یا بورسیه به واحدها ابلاغ می شد که بلاتکلیف مانده بود و اخیرا نسبت به ابلاغ آن اقدام کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با یک مهندسی مجدد و روند جدید در جذب، کل زمان فرآیند از فراخوان تا عقد قرارداد استخدام هیات علمی به چند ماه برسد که این جزو اهداف کوتاه مدت معاونت آموزشی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در زمینه استفاده از اعضای هیات علمی و متخصصین کشور به صورت امكانپذير در واحدهای دانشگاهی و همچنین استفاده از تخصص بازنشستگان به صورت تمام وقت مباحثی نیزدر شورای مرکزی جذب مطرح است که امیدواریم به زودی خبرهای خوش آن را اعلام کنیم که قطعاً در گسترش و کیفی نمودن تحصیلات تکمیلی موثر است.

دکتر بلندی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از هزاران عضو هیات علمی بايد اهمیت ویژه­ای به ارتقای شایسته سالاری و تبدیل وضعیت و استاندارد سازی هرم هیات علمی بدهد، افزود: اخیرا طی بخشنامه ای به همه واحدهای  دانشگاهی اعلام شده است که باید نسبت به اخذ تاییدیه صلاحیت عمومی اساتيد حق التدریس از هیات های اجرایی جذب استان های مربوطه اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: از بهمن سال جاري همه اساتيد حق التدریس باید تاییدیه صلاحیت عمومی را داشته باشند. با توجه به اینکه اساتید دانشگاه های دیگر که به صورت حق التدریس در دانشگاه آزاد تدریس می­کنند دارای تایید صلاحیت هستند نیازی به اخذ مجوز از هیات های جذب استان ندارند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هیات ممیزه جدید دانشگاه به زودی کار خود را شروع می کند و برنامه ویژه­ای برای ارتقای اساتید دارد که به موقع اعلام خواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار