گزارش/ احزاب در هفته اي که گذشت؛

از تکذيب هاي داغ تا صف کشيدن زودهنگام کانديداها براي ورود به انتخابات رياست جمهوري

در هفته اي که گذشت احزاب رنگ و بويي انتخاباتي داشت و کانديداهاي مختلفي براي حضور در عرصه انتخابات رياست جمهوري مطرح شدند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوري يازدهم کانديداهايي احتمالي مطرح مي‌شوند و احزاب و تشکل هاي مختلف نيز فعاليت هاي خود را آغاز کرده اند.

*کاندیداتوری برای ریاست جمهوری لیاقت می‌خواهد

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آيا کاندیدای رئیس‌جمهوری می‌شود يا خير، گفت: آیا به من می‌آید که کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم؟ کانديداتوري براي رياست جمهوري لياقت مي خواهد.

*به دنبال ریاست جمهوری نیستم؛ تکلیفی باشد به وظیفه عمل می‌کنم

باقري لنکراني سخنگوی جبهه پایداری درباره کانديداتوري اش در انتخابات آينده، اظهار داشت: بنده به دنبال این سمت نیستم اما وظیفه‌ام هر چه باشد عمل می‌کنم. اگر تکلیفی باشد طبق آن عمل خواهیم کرد.

وي درباره مواضع جبهه پایداری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، گفت: ورود مصداقی به بحث انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام است و این امر قوام اجرایی کشور را مختل می‌کند از این رو معتقدیم بحث‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری باید گفتمانی باشد.

*پورمحمدی: حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نفی نمی‌کنم

رئیس سازمان بازرسی اظهارنظر درباره اعلام حضور و کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را زودهنگام خواند اما آن را رد هم نکرد.

حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي به عنوان يک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:  تا کنون در اين تشکل، بحثي درباره انتخابات رياست جمهوري يازدهم در نگرفته و افزود: جامعه روحانیت مبارز در نوبت‌های مختلفی افرادی را به جامعه افزوده است. بنده نیز جزو آخرین افرادی هستم که چهار سال پیش به این مجموعه اضافه شدم. این اضافه کردن عضو در جامعه روحانیت مبارز سابقه داشته و این روند ادامه دارد درباره عضویت آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی نیز باید بگویم که آنها بنا به خواست خودشان در جلسات جامعه شرکت نمی‌کنند.

*مجمع احزاب" تشکیل شود

حبيبي دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری جلساتی داشته‌ایم در عین حال درباره انسجام احزاب در کشورمان گفت که باید مجمعی برای انسجام احزاب شناسنامه‌دار جایگزین خانه احزاب شود.

* ستاد انتخاباتی حزب موتلفه تشکیل به رياست بادامچيان تشکيل شد

ستاد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامي برای انتخابات آتی ریاست جمهوری،به رياست  اسدالله بادامچیان تشکيل شد.

*اظهارات رودکی درباره نامزدی قالیباف نظر شخصی اش است

محمد نبي رودكي درباره حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: "حضور قالیباف در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قطعی خواهد بود و به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حضور می یابد."

اما ساعاتي بعد، روابط عمومي شهرداري تهران نخستين واكنش رسمي به اين موضوع را نشان داد و طي اطلاعيه اي، اظهارات يار نزديك قاليباف را فقط "نظرات و علاقه‌مندی‌های شخصی " وي توصيف كرد و اعلام كرد كه اين موضوع ارتباطی با دیدگاه‌های شهردار تهران ندارد.

*ولایتی: درباره حضور در انتخابات زمان دیگری صحبت می‌کنم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی پیرامون جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری از سوی جبهه متحد گفت: پاسخ به این سوال را به وقت دیگری موکول می کنم.

* نامه اعتراض محسن رضایی مدير عامل گوگل

به دنبال کارشکنی های اخیر سایت گوگل در خصوص نامگذاری خلیج فارس در موتور جستجوی خود، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به "لری پیج" مدیر‌عامل شرکت گوگل نوشته است.

* تشکيل حزب فراگير نيازمند پذيرش ذهني از سوي جامعه است

عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به تشکيل حزب فراگير و ايجاد تحول در شاکله‌ي اصولگرايي گفت: در بحث تشکيل حزب فراگير بايد جامعه پذيرش ذهني آن را داشته باشد و ليدرهاي پي ريزي کننده آن از جايگاه ويژه اي برخوردار باشند.

*پاسخ دبير کل موتلفه به احتمال كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست جمهوري

دبير كل حزب موتلفه اسلامي درباره كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست جمهوري گفت: تاكنون در موتلفه اسلامي درباره شخص خاصي تبادل نظري انجام نشده و اتخاذ تصميمات شخصي خارج از يك تشكيلات را نادرست مي‌دانم.

*ورود مستقل حزب عدالت طلبان ايران اسلامي در انتخابات رياست جمهوري آينده

نعمت الله حكيم دبير كل حزب عدالت طلبان ايران اسلامي با تاكيد بر استقلال عمل حزب عدالت طلبان در انتخابات رياست جمهوري آينده اظهار داشت: سعي داريم به گونه اي حركت كنيم كه به جريان و گروه خاصي وابسته نباشيم.

*نهايي شدن اعضای شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی

راه چمني عضو هيات موسس حزب وحدت و همكاري ملي ايران اسلامي گفت: اعضای شورای مرکزی و هیات بازرسی حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی مشخص شدند.

لازم به ذکر است که حزب وحدت و همكاري ملي ايران اسلامي چندي پيش اعلام موجو.ديت کرد.

*بهتر است عارف برنامه هاي عملياتي خود براي انتخابات را تبيين کند/تنها اعلام آمادگي کافي نيست

محمد جواد حق شناس عضو شوراي مرکزي اعتماد ملي گفت: انتظار مي رود عارف پيش از کانديدا شدن در انتخابات رياست جمهوري برنامه هاي عملياتي خود را براي عرصه هايي همچون سياست، اقتصاد و فرهنگ و اداره جامعه تبيين کند لذا تنها اعلام آمادگي براي انتخابات کفايت نمي کند.

*ديدار دبير کل جبهه مردمي اصلاحات با عارف و عبدالله نوري

دبير كل جبهه مردمي اصلاحات گفت: درباره نحوه ورود به انتخابات و قرار گرفتن تمامي اصلاح طلبان زير يك چتر با عارف و عبدالله نوري ديدار داشتيم.

*اصلاح‌طلبان ميلي براي کانديداتوري خاتمي ندارند/ريزش کانديداهاي اصلاحات در چند ماه آينده

سجاديان عضو حزب کارگزاران سازندگي گفت: طي چند ماه گذشته برخي درباره کانديداتوري خاتمي مباحثي را مطرح کردند اما من گفتم که خاتمي نه مي ‌آيد و نه ميلي از سوي اصلاح‌طلبان براي کانديداتوري وي وجود دارد.


*جمع بندي نهايي جبهه جوانان ايران امروز براي انتخابات رياست جمهوري

صادق اکبری قائم مقام دبیر کل جبهه جوانان امروز گفت: اين جبهه براي انتخابات آتی ریاست جمهوری به جمع بندی رسیده است.

*تصويب نهايي بازنگري قانون احزاب در مجلس نهم

فولادگرعضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به بازنگري قانون احزاب در مجلس هشتم گفت: نقص هاي قانون احزاب تا حد زيادي بر طرف و به روز شده است اما لازم است براي تصويب نهايي، مجلس نهم اين طرح را مجددا در کميسيون شوراها و امور داخلي بررسي کند.

*طرح رفراندوم عبدالله نوري غير عقلاني است

محمد حائري عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي گفت: ملت ايران هيچ‌گاه در مسير پيشرفت خود به فکر رفراندوم نخواهد بود و ارائه طرح درباره برنامه هسته اي، غير عقلاني است.

*هاشمي در سال 88 عمدا يا سهوا وارد يک بازي هر دو سر باخت شد

مجتبي شاکري عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران با بيان اينکه هاشمي عمدا يا سهوا در سال 88 وارد يک بازي هر دو سر باخت شد، گفت: نتيجه اينگونه سخن گفتن و مواضع هاشمي، در انزوا قرار گرفتن وي از سوي مردم بود و ملت ايران نشان داد اگر خط‌كش مسئولين دچار اشكال شده و از مسير آرمان‌هاي انقلاب جدا شوند، قطعا ارزش‌هاي اسلام را محترم مي‌شمرند.

*نامزد دوم اصلاح‌طلبان "غضنفر" است

فاضل موسوی با تاکید براینکه در صورت حضور تنها با یک کاندیدا وارد انتخابات می شویم، گفت: اصلاح طلبان تنها یک کاندیدا در انتخابات خواهند داشت و اگر نفر دومی با نام اصلاح طلبی کاندیدا شد، آن فرد اصلاح طلب نیست، بلکه یک غضنفر است.

*جزئیات دیدار سیدمحمد خاتمی و عبدالله نوری

پس از طرح احتمال کاندیداتوری عبدالله نوری و سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، این دو چهره اصلاح طلب با یکدیگر دیدار کردند.

طي این دیدار با بررسی مسائل جاری کشور و تأکید مجدد بر لزوم تلاش برای برون رفت از وضعیت کنونی براساس قانون اساسی و احترام متقابل همه جریان ها و گروه ها به یکدیگر، بر این نکته تصریح شد که گرچه در هر جمعی ممکن است شاهد افراط و تفریط در گوشه و کنار باشیم، ولی تمامی دلسوزان انقلاب و علاقمندان به این آب و خاک با هرگونه تهدید خارجی و فشار علیه ایران مخالف اند و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی را وظیفه خود می دانند.

*کارگزاران میدان‌دار تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان

گفته مي شود اين روزها کارگزاران سازندگي ميدان دار اصلي تحرکات انتخاباتي اصلاح طلبان شده و حتي خبرهايي از توافق آنان با ساير اصلاح طلبان درباره کانديدايي خاص به گوش مي‌رسد.
موسوی خوئینی‌ها با تاکید بر برنامه‌ریزی منسجم و مدون برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اهمیت این دوره از انتخابات را برای اصلاح‌طلبان بسیار حیاتی توصیف کرده و به نقل از هاشمی رفسنجانی تاکید کرده‌است که انتخابات آینده آخرین شانس برای اصلاح طلبان است.وی با بیان اینکه من نیز معتقد به گفته هاشمی هستم، تصریح کرده‌است باید سرنوشت ساز بودن این انتخابات برای همه گروه‌ها تبیین شود.              

*از راه اندازی وبلاگ تا موضع گیری های علنی/ورود جبهه پایداری به انتخابات 92

نقش رسانه ای لنکرانی در ماه های اخیر و حضور فعال وی در تجمعاتی که توسط جبهه پایداری برگزار می شود از دیگر شواهد این اجماع انتخاباتی بر سر وی است.همچنین خبر می رسد حامیان کاندیداتوری لنکرانی وبلاگی نیز با عنوان«کمپین دعوت از دکتر لنکرانی برای انتخابات» راه اندازی کرده اند تا در محیط سایبر حمایت مستقیم تری از وی داشته باشند.

*کمال خرازی: نامزدی‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شایعه است

کمال خرازی نامزدی‌اش را در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تکذیب کرد.

*اساسنامه جبهه پایداری به زودی نهایی می‌شود

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از نهایی شدن اساسنامه این جبهه در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

*اصلاح طلبان براي ورود به انتخابات صف کشيده اند

محمد حسین صفارهرندی گفت: اصلاح طلبانی که روزی می خواستند از حاکمیت خارج شوند امروز کارشان به جایی رسیده که برای برگشتن به انتخابات ریاست جمهوری صف کشیده اند

وی تصریح کرد: مشکل اصلاح طلبان این بود که از دور پاییدند که نظام کم بیاورد و به آن ها التماس کند؛ اما دیدند اگر مرزبندی خود با جریان فتنه را به صورت علنی اعلام نکنند راهی به درون نظام نخواهند داشت.

*آنچه ميان محسن رضايي و جبهه ايستادگي درباره انتخابات گذشت

حسين کنعاني مقدم عضو جبهه ايستادگي گفت: جبهه ايستادگي خواستار حضور محسن رضايي در انتخابات است و در اين باره پيشنهاداتي به وي داده‌ايم.


*حداد عادل: براي كانديدا شدن هنوز به جمع‌بندي نرسيده‌ام

حدادعادل گفت: فرصت براي تصميم‌گيري در رابطه با كانديدا شدن براي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم هنوز باقي است و نبايد عجله كنيم.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: احزاب ، انتخابات ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار