کوثري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خط لوله فجيره اعتبار تنگه هرمز را ساقط نمي‌کند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس گفت: تنگه هرمز به عنوان شاهراه ارتباطي خليج‌فارس و اروپا با عبور هيچ خط لوله‌اي از اعتبار ساقط نمي‌شود.


اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار  پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد راه اندازي خط لوله فجيره از امارات و عربستان به اروپا در صورت بسته شدن تنگه هرمز گفت: افتتاح چنين خط لوله هايي صددرصد تضمين شده نيست و اقداماتي از اين دست اهميت تنگه هرمز را تحت تاثير قرار نمي دهد و جايگاه اين آبراه حياتي به خطر نخواهد افتاد.
 
وي در ادامه به عبور اين خط لوله از کشورهاي مختلف اشاره و تصريح کرد: با توجه به اينکه اين خط لوله از کشورهاي مختلفي در مسير خود عبور مي کند هزينه سنگيني براي تحويل گيرندگان نفت خواهد داشت و دراين راستا بايد امتيازهاي گوناگوني به دولتهايي که خط لوله از آن کشور عبور مي کند اختصاص داده شود.
 
 اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس نقل و انتقال سوخت وافتتاح خط لوله هاي نفت در عربستان را با توجه به نشانه هاي بيداري اسلامي در اين كشور باشک و ترديد خواند و اظهار داشت: اکنون شاهد موج اعتراضات مردمي و بيداري اسلامي در عربستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس هستيم و با اين وجود پس از بسته شدن تنگه هرمز مردم عربستان نيز اجازه رد شدن خط لوله نفتي از اين کشور را نمي دهند.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: اهميت تنگه هرمز با کشيدن هيچ خط لوله اي از اين آبراه به خطر نمي افتد و اين تنگه همواره به عنوان شاهراه ارتباطي منطقه شناخته مي شود.
انتهاي پيام/س3
برچسب ها: کوثری ، امنیت ملی ، فجیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار