زاهدان/

سیستان و بلوچستان تابلو محرومیت زدایی دولت عدالت محور است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای صدها طرح كوچك و بزرگ و تحولات صورت گرفته این استان را به تابلوی محرومیت زدایی دولت عدالت محور تبدیل كرده است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،علی محمد آزاد اظهار داشت: دولت مهرورز با شتابی تحسین برانگیز و اختصاص هزاران میلیارد ریال اعتبار به استان زیر ساخت های لازم برای توسعه همه جانبه را فراهم كرد.

وی افزود: 690 مصوبه سفرهای استانی دولت، سیستان و بلوچستان را از محرومیت خارج و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است.

وی گفت: تاكنون 318 مصوبه از مجموع مصوبه های یادشده به بهره برداری رسیده و بقیه در حال اجرا است.

استاندار گفت: توسعه بنادر چابهار و كنارك، ساخت اسكله های صید و صیادی، راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس، راه آهن زاهدان - بم، جاده های ترانزیتی چابهار - میلك زابل و میرجاوه - زاهدان - بم و راه ترانزیتی ساحلی كنارك - جاسك - بندرعباس از پروژه های بزرگ سفرهای استانی هیات دولت است.

وی بیان كرد: تاسیس و توسعه دانشگاههای ملی و بین المللی با 90 هزار دانشجو ، پروژه های عظیم آبیاری و آبرسانی به شهرها و نیز مزارع كشاورزی و نیروگاههای عظیم برق رسانی، حذف مدارس كپری و بازسازی مدارس خشتی و گلی از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان است.

وی اظهار داشت: توسعه راههای ترانزیتی و تسهیل تردد از چابهار و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به دیگر نقاط استان و كشور، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری كالا در بندر چابهار از 5/2 به شش میلیون تن در سال از دیگر پروژه های بزرگ سفرهای استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان كرد: احداث 30 سد و مخازن آبگیری به منظور استحصال سالانه سه میلیارد متر مكعب روان آب برای رونق كشاورزی و دامپروری منطقه از دیگر طرحهایی است كه دولت برای محرومیت زدایی از استان تصویب و اجرا كرده است.

آزاد گفت: برخلاف ذهنیت های منفی برخی افراد و محرومیت اسمی سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری های انجام شده در بخش كشاورزی، دامپروری و شیلات اكنون این استان علاوه بر تامین نیازهای خود سالانه بخش عمده ای از نیازهای سایر استانهای كشور از جمله تهران را تامین می كند.

وی اظهار داشت: سالانه یك میلیون تن صیفی جات از جمله 600 هزار تن هندوانه خارج از فصل، 200 هزار تن موز و انبه، 170 هزار تن خرما ، 200 هزار تن انواع ماهی و میگو و 60 هزار تن گوشت قرمز از این استان به سایر مناطق كشور و برخی كشورهای همسایه صادر می شود.

وی اجرای طرح بزرگ گازرسانی از عسلویه به ایرانشهر را از مهمترین طرحهای تاثیر گذار در تمامی ابعاد زندگی مردم و توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان عنوان كرد.

آزاد افزود: این مصوبه خود به تنهایی گواهی بر عدالت محوری و نگاه برابر دولت به جای جای ایران اسلامی است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان یاد آور شد: پروژه گازرسانی از عسلویه به ایرانشهر با 907 كیلومتر لوله گذاری و هزینه 17 هزار و 300 میلیارد ریال صرف نظر از گازكشی به منازل مسكونی و غیرمسكونی، تاثیرهای مثبتی در تحقق مسیرهای توسعه و افزایش سرمایه گذاری های مختلف در این استان خواهد داشت.

آزاد اظهار داشت: این در حالیست كه تاكنون برای اجرای خطوط لوله گذاری در شهرهای سیستان و بلوچستان بالغ بر 800 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش بینی می شود برای اجرای كلیه خطوط انتقال گاز درون شهری در شهرهای استان بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.