ماز ندران / لاریجانی؛

ملت ایران سربلند در مقابل تحریمهای دشمنان/در بحث هدفمند سازی یارانه دولت به تعهد 30 درصدی خود عمل نکرد

تنها راه مبارزه با جنگ جدید غرب بر علیه ایران کاهش هزینه جاری کشور و حمایت از تولید ملی است .

به گزارش   خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس مجلس شورای اسلامی   امروز در جمع ائمه جمعه و جماعات و روحانیون استان مازندران در مصلای ساری با بیان اینکه هجمه جدید دشمن با فشارهای اقتصادی برای مایوس کردن ملت از نظام و ولایت آغاز شد گفت : همانند گذشته ملت ایران در این جنگ نابرابر دشمنان را نا امید می کنند .

لاریجانی با اشاره به اینکه ما در طول سالهای پس از انقلاب هزینه فشارهای دشمنان را پرداخت کردیم افزود : در سالهای ترور و اغتشاش داخلی پس از انقلاب / دوران دفاع مقدس / زمان تحریم ها و دیگر مسائل پیروز میدان بودیم و این بار نیز قطعا پیروز خواهیم شد .

وی با اشاره به هزینه جاری صد هزار میلیارد تومانی کشور در سال جاری را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد در حالی که کشورهای پیشرفته این هزینه ها را کاهش دادند درصد اصلی بودجه ایران را این هزینه ها در بر گرفت .

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کاهش هزینه های جاری باید به بنگاههای اقتصادی توجه شود یادآور شد براساس فرمان رهبری اصل 44 باید در کشور جدی گرفته شود نه اینکه بنگاههای اقتصادی دولتی به شبه دولتی تبدیل شوند . لاریجانی با اشاره به اینکه گرانی های اخیر در بازار تنها آسیب فشارهای اقتصادی نیست گفت : متاسفانه بدلیل کم کاری مسئولان گرانی در بازار اوج گرفته و دولت باید در این باره دقت نظر داشته باشد .

وی شعار حمایت از کار / تولید ملی و سرمایه ایرانی مطرح شده توسط رهبری را راهبرد اصلی برون رفت از فشار خصمان دشمنان دانست و در ادامه افزود : از 15 سال قبل به فرمایش رهبری استقلال در تولید محصولات استراتژیک در دستور کار قرار گرفته که امروزه تا حدودی این امر محقق شد .

رئیس مجلس با بیان اینکه تمام سرمایه گذاری باید در راستای افزایش تولید ملی باشد گفت : در بحث هدفمند سازی یارانه متاسفانه دولت به تعهد 30 درصدی خود عمل نکرد .

لاریجانی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه به مردم نباید موجب فاصله گرفتن از تولید شود یادآور شد راهکارهای جدید برای اجرایی شدن شعار امسال توسط مجلس در حال بررسی است .

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای ایران در سالهای پس از انقلاب افزود : یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام و انقلاب الگو پذیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی است .

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منادیان دروغین حقوق بشر دستشان دیروز در جریان ترور مسئولان نظامی سوریه رو شد گفت : در حالی که کشورهای غربی حمایت ایرن از حزب الله و حماس را حرکت تروریستی می دانستند دیروز شاهد بودیم که در ترور سران نظامی سوریه چگونه سکوت کردند .

لاریجانی با اشاره به اینکه در برابر این تحریم ها هیچ راه برگشتی نداریم تصریح کرد البته دشمنان کوته فکر با اطلاعات ناقص عوامل داخلی اقدام به این کار کردند .

وی با بیان اینکه تحریم نفت و کارشکنی در مسائل بانکی ایران با روزنه های موجود در بازار جهانی قابل حل است افزود : غربی ها خود می دانند که این هجمه نیز بی اثر خواهد بود جرا که نشانه های شکست آنها پدیدار شد .

عضو خانه ملت با اشاره به پرچمداری روحانیون در طول تاریخ اسلام در کشورمان از جمله در دوران مشروطیت و انقلاب اسلامی افزود : هر گاه روحانیون جلوتر از مردم در صف حضور پیدا کردند کشور از گزند در امان ماند .

لاریجانی از روحانیون مازندران خواست تا همانند ادوار گذشته مردم را از دسیسه های دشمنان آگاه سازند ./س

برچسب ها: لاریجان ، تحریم ، دشمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.