دلال ها، برنده اصلي نقل و انتقالات

با آغاز فصل دوازدهم فوتبال ايران بد نيست نگاهي كلي به نقل و انتقالات اين دوره داشته باشيم فصل نقل و انتقالاتي كه برنده اصلي آن دلال ها بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، دلال ها در هر دوره از ليگ برتر و يا ليگ هاي دسته پايين در فصل نقل و انتقالات هم چون گياه هاي گلخانه اي با كود بالا رشد مي كنند و با پايان اين فصل تا فرصتي ديگر به انتظار مي نشينند. اما همين مدت محدود نيز براي آن ها كافي است تا پول خوبي بدست بياورند .

پولي كه اگر چه از ديد ما به دست آوردنش از اين راه جذاب نباشد ولي شايد در بسياري از مواقع خود بازيكنان و مديران نيز با رضايت كامل به پرداخت آن تن مي دهند.

*وقتي دلال ها راه پيشرفت هستند!

شرايط عوض شده است ديگر اين استعدادها نيستند كه جايگاه افراد را مشخص مي كنند بلكه واسطه هستند كه مي توانند بگويند كدام بازيكن در كدام تيم باشد بسياري از بازيكناني كه به سطح اول ليگ برتر راه يافته اند و پول هاي كلان مي گيرند روزگاري ناشناخته هايي بودند كه همين دلال ها آن ها را به تيم هاي بزرگ راه دادند.

در نقطه مقابل شمار زيادي از بازيكنان نيز كه با دلال ها همكاري نداشته اند نتوانسته اند به جايي برسند البته در اين ميان هميشه استثناهاي زيادي وجود دارد ولي به طول كلي گاهي دلال ها نقش بسيار تعيين كننده اي براي آينده يك بازيكن يا مربي دارند.

*يار مصدومان و پش خطي ها

دلال ها در بعضي مواقع كمك حال خوبي براي دسته اي از بازيكنان مي شوند بازيكناني كه مصدوم و يا پشت خود مانده اند به همت همين دلال ها صاحب تيم مي شون و رقم قرارداد آن ها گاهي از يك بازيكن سالم نيز بالاتر مي رود.

بازيكنان ضعيف به لطف وجود دلال ها سر از تيم هي بزرگ با قراردادهاي نسبتا خوبي در مي آورند كه البته بخش قابل توجهي از اين مبالغ بايد به دلالان پرداخت شود.

در بسياري از مواقع بازيكنان با رضايت كامل با دلالان همكاري مي كنند و گاهي نيز از سر ناچاري .

*مقابله با دلالان بسيار دشوار است

دلالان به صورت شاخه اي رشد كرده اند و ريشه هاي قدرتمندي دارند.

آن قدر قدرتمند كه مقابله با آن ها اغلب به شكست مي انجامد.

آن ها كم كم يك تيم دلالي تشكيل داده اند كه البته هر تازه واردي را به جمع خود نمي پذيرند.

در كنار بازيكنان كه بايد سهم زيادي از قراردادهايشان را به آنها بدهند، مديران و مربيان نيز اغلب همكاري خوبي با دلال ها دارند.

سرمربيان و مربياني كه تيمي پيدا نكرده اند با كمك دلالان جذب يك تيم مي شوند و مدير عامل گاه در حالي  كه از ضعف فني سرمربي اطلاع دارد اقدام به جذب آن مي كند و بالاخره بعد از مدتي مهره سفارشي ضعيف از آب در مي آيد و از گردونه خارج مي شود.

اين وسط هميشه دلال ها هستند كه برنده اصلي نقل و انتقالات مي باشند دلال هايي  كه آرام در گوشه اي خفته اند تا در فصل كار خود، پول خوبي به جيب بزنند و هزينه چندماه خود را به دست بياورند./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار