توصيه هاي معاون آموزش اورژانس كشور؛

ماه رمضان حتي الامكان از منزل خارج نشويد

افراد بهتر است در طي روز به خصوص در ساعات گرم حتي الامكان در منزل مانده و در اتاق هاي خنك تر استراحت كنند زيرا گرما و نور خورشيد باعث تعريق و از دست دادن مايعات بدن مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر فرهاد رضواني، معاون آموزشي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي  اظهار داشت: افراد بايد فعاليت بدني خود را در ايام ماه رمضان محدود كنند و در طول روز دست هاي خود را مرتب با آب و صابون بشويند زيرا با اين كار از گسترش بيماري هاي ويروسي به خصوص آنفلوانزاي فصلي و H1 N1 ( آنفلوانزاي خوكي ) جلوگيري مي شود.

وي افزود: پس از يك مدت طولاني روزه بودن و به دليل عدم دريافت مواد غذايي در طول روز عمده افراد در حين افطار دچار افت قند خون، تحريك پذيري و بي حالي مي شوند، بنابراين بهتر است در ابتدا خرما، سبزي، پنير، چاي شيرين و كمي عسل ميل كنند.

دكتر رضواني تصريح كرد: متخصصان تغذيه توصيه مي كنند در موقع افطار مقدار كمي سوپ و يا آش به عنوان پيش غذا مصرف شود، زيرا دستگاه گوارش ابتدا با حجم كمي از غذا آماده فعاليت مي شود و سعي كنيد بعد از چند ساعت شام خود را صرف كنيد.

وي به روزه داران توصيه كرد: غذا را خوب جويده و به آرامي ميل كنند، از پرخوري و تند غذا خوردن خودداري كرده، در حين غذا خوردن ، از نوشيدن آب اجتناب كنند و غذاهاي فاقد روغن و چاشني را در برنامه غذايي افطار و شام بگنجانند.

معاون آموزشي اورژانس كشور خاطرنشان كرد: افراد بايد از نوشيدن چاي، قهوه و نوشابه بلافاصله پس از افطار خودداري كنند و پس از شام دسري از ميوه هاي تازه و آجيل داشته باشند و همچنين در طي شب حدود 6 تا 8  ليوان آب را جرعه جرعه بنوشند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار