ارائه سياست هاي درست بايد ثبات را به بازار بازگرداند

توزيع مناسب و به موقع سكه و ارز از سوي بانك مركزي با ايجاد رضايت و اعتماد در مردم و ثبات نسبي در بازار مي شود.

مصطفي مردي كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بانك مركزي با ارائه سياست هاي پولي و مالي مناسب توانسته ثبات نسبي را در بازار ايجاد كند به طوري كه در هفته ي جاري ديگر شاهد نوسانات سينوسي ارز و سكه همانند هفته هاي گذشته نبوده ايم.

وي در ادامه افزود: پس از قضاياي تحريم نفت از سوي اتحاديه ي اروپا و همچنين تحريم اخير معامله با بانك مركزي از سوي آمريكا، انتظار هيجان و بي ثباتي در بازار از سوي مردم مي رفت كه خوشبختانه بانك مركزي با ذخيره سازي مناسب و تزريق به موقع سكه و ارز عطش بازار را خوابانده است.

وي ادامه داد: شكست حباب قيمتي با توزيع مناسب سكه به همان قيمت بازار و تحويل سريع و به موقع آن محقق شده است و ما شاهد كاهش قيمت ها به صورت مستمر بوده ايم.

مردي تصريح كرد: اطلاع رساني مناسب، ارضاي مردم از لحاظ رواني و عمل كردن بانك مركزي به وعده هايش از عواملي بوده است كه باعث اعتماد مردم به مسئولان اقتصادي و ثبات بازار شده است.

وي در خصوص نوسانات هفته هاي گذشته در پايان افزود: با توجه به تحريم هاي اخير مردم انتظار كمبود دلار در كشور و به تبع افزايش قيمت آن را داشتند و عليرغم اقدامات منفي دلالان در جهت افزايش ناگهاني قيمت ها، مردم با توجه به اعتمادي كه بانك مركزي ايجاد كرده بود توانستند با عدم شتابزدگي و هجوم به بازار ثبات را دوباره برگرداند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار