يک قطعه نان از مراسم عروسی شاهزاده چارلز با ملکه دایانا فروخته شد

یک قطعه نان که از سفره مراسم ازدواج شاهزاده چارلز ولیعهد انگليس و همسر سابق وی ملکه دایانا باقی مانده به قیمت 230 پوند به فروش رفت.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛دختري کمک آشپز اين قطعه را به مادرش هديه داده بود ."رُزماری اسمیت" این قطعه نان را سالها است که نگه داشته است. دختر این خانم که در آن زمان در دربار انگليس به عنوان کمک آشپز کار می کرده است، این قطعه نان را از سفره شاهزاده "چارلز" ولیعهد انگليس برای یادگاری نگه داشته بود و سپس به مادر خود هدیه کرده است.

اسمیت این قطعه نان را روز پنجشنبه در یکی از بازارهای مزایده به فروش گذاشت و توانست آن را به قیمت مناسبی بفروشد. یکی از مشتریان که به خانواده سلطنتی انگليس علاقه زیادی داشت، این قطعه نان را به قیمت 230 پوند انگلیسی (معادل 361 دلار) خریداری کرد.
 
یکی از مسئولان مرکز "هانسون" که در آن فراورده های کمیاب را به صورت مزایده ای به فروش می رسانند، گفت: این قطعه نان گرانترین نوع غذایی است که تاکنون دراین مرکز به فروش رفته است و دلیل آن نیز ارتباط این قطعه نان با خانواده سلطنتی است.
 
گفتني است، شاهزاده چارلز و ملکه دیانا همسر سابق وی در 29 ژوئیه 1981 طی مراسمی در کلیسای سنت پل با هم ازدواج کردند. مراسم ازدواج این دو به صورت زنده از تلویزیون پخش شد و نزدیک به یک میلیارد بیننده داشت. آنها ماه عسل خود را در مصر گذراندند و سپس در کاخهای خانواده سلطنتی در ولز و لندن اقامت گزیدند. "دایانا" و "چارلز" در سالهای 1982 و 1984 دارای دو فرزند پسر شدند که به ترتیب ویلیام و هری نام دارند. در ماه عسل دایانا عکس هایی از کامیلا معشوقه چارلز را که از لای سررسیدنامهٔ وی بیرون افتاده بود دید. این امر باعث اولین اختلاف آنها شد. پس از فراز و نشیب‌های فراوان روابط آنها به جایی رسید که تقریبا با یکدیگر حرف نمی زدند.
 
سرانجام دایانا و چارلز در 28 اوت 1996 با پیشنهاد ملکه رسما از هم طلاق گرفتند. با این کار عنوان رسمی سلطنتی دایانا (شاهدخت) از او گرفته شد. اما چون وی مادر دو تن از شاهزادگان بود تا آخر عمر به عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی باقی ماند و لقب پرنسس ولز را حفظ کرد. پس از این "دایانا" تصمیم به ازدواج دوباره گرفت. کسی که وی می خواست با او ازدواج کند، یک مرد مصری به نام "دودی الفاید" بود. اما این ازدواج صورت نگرفت. زیرا در 31 اوت 1997، یک تصادف شدید رانندگی موجب مرگ هر دو شد.
 
وی آن شب به همراه نامزدش دودی الفاید و راننده اش برای فرار از دست عکاسان از درب پشتی هتل خارج شدند. آنها قصد خروج از پاریس را داشتند و در یک بنز لیموزین در تونل "الما" در پاریس مشغول به حرکت بودند که ماشینشان به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره تونل برخورد کرد و راننده و الفاید به سرعت جان باختند. بعد از تصادف به نظر نمی آمد "دایانا" صدمه ای جدی دیده باشد، اما وی یک بار در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان هم بر اثر خونریزی ریوی و مغزی درگذشت.
 

برچسب ها: diana ، چارلز ، ملکه ، دایانا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار