حجت الاسلام رهبر تاكيد كرد

ماه رمضان و تاثير چشمگير آن بر كاهش جرم و جنايت

يك عضو كميسيون حقوقي مجلس هشتم گفت: آمارها نشان از كاهش جرايمي همچون سرقت، قتل، آدم ربايي و... در ماه رمضان دارند.

حجت الاسلام محمد تقي رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين كه در ماه رمضان آمار جرم و جنايت كاهش چشمگيري دارد اظهار داشت: گرايش به معنويات در اين ماه يكي از عواملي است كه مردم را از انجام كارهاي خلاف باز مي‌دارد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم ادامه داد: در ايام مذهبي و حتي اعياد آمار جرم و جنايت كاهش پيدا كرده و مردم به طور اتوماتيك از هر گونه خطا خودداري مي‌كنند.

حجت الاسلام رهبر افزود: ايام ماه رمضان هر سال معمولا سرقت، قتل، آدم ربايي، تعرض و... كاهش پيدا مي‌كند.

وي گسترش و تسّري معنويات در جامعه را مهم‌ترين راهكار پيشگيري از جرايم دانست و اظهار داشت: از آنجايي كه برخي از اين جرايم با اعتقادات مذهبي مردم آن هم در ايام رمضان سنخيت ندارد، كارشناسان حقوقي و جامعه شناسي به كاهش جرايم در اين ماه تاكيد دارند.

وي از ماه رمضان به عنوان فرصتي براي بازگشت به خود ياد كرد و افزود: مردم طي يك ماه رمضان سعي مي كنند به كارهاي گذشته خود بيشتر فكر كنند و حتي برخي از مجرمان در اين ماه مصمم شده اند كه هرگز مرتكب خلاف نشوند.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: در حال حاضر برنامه هاي خوبي طي يك ماه رمضان در زندان ها برگزار مي شود كه اين برنامه ها نقش عمده اي در تغيير نگرش مجرمان نسبت به زندگي پس از خروج از زندان در ميان مردم جامعه دارد.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: رهبر ، رمضان ، جرم ، کاهش ، خودداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار