تبریز/

تولید بیش از 237 هزار تن پیاز درآذربایجان شرقی در سال زراعی جاری

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیش بینی تولید 237 هزار تن پیاز در سال زراعی جاری گفت: این مقدار محصول، از 5 هزار و 519 هکتار اراضی زیر کشت پیاز، در استان حاصل شده و به بازار های مصرف استانی و کشوری عرضه می گردد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سلیمانی، با اشاره به این مطلب که اراضی زیر کشت محصول پیاز در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته 446 هکتار کاهش داشته است گفت: این امر بر اساس اصلاح الگوی کشت، صرفه جویی در مصرف آب و در راستای احقاق حقوق تولید کنندگان و جلو گیری از هدر رفت سرمایه های بخش کشاورزی به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تدابیر اندیشیده شده ، با تعامل بیشتر با تشکل های صنفی تولید کنندگان این محصول در استان، تلاش بر این مبنا استوار خواهد شد تا باحذف واسطه ها از توزیع محصولات پر مصرف کشاورزی ، راه برای تنظیم بازار مصرف، هموارتر شود.

سلیمانی در ادامه ، میزان پیاز تابستانه تولید شده در استان را یک هزار و 80 تن اعلام کرد و گفت: بقیه این محصول به صورت پائیزه در اراضی زیر کشت آذربایجان شرقی، حاصل می شود.

مدیر زراعت سازمان از توسعه روش های کارآمد و به روز در کشت پیاز در استان خبر داده و افزود: توسعه کشت مستقیم بذر پیاز بدون استفاده و بکار گیری ماسه در سطح 250 هکتار از اراضی زراعی شهرستان های بناب، عجب شیر و شبستر ، و همچنین کشت مکانیزه پیاز با استفاده از خطی کار چهار ردیفه در سطح 11 هکتار از اراضی زراعی شهرستان ملکان ، از جمله مواردی است که این مدیریت در راستای استفاده بهینه از منابع تولید ، سعی بر این دارد با توسل به انتقال اطلاعات لازم تولید توسط کارشناسان امر، آن را در بخش کشاورزی استان نهادینه نموده و حرکت خود در راستای تحقق توسعه پایدار در بخش را تداوم بخشد ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.