مهدی بی باک بدشانس ترین تکواندوکار المپیکی ایران

نخستین مدال آور جهانی تکواندو بدشانس ترین تکواندو کار المپیکی ایران محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مهدی بی باک قهرمان تکواندو ایران که نخستین مدال آور جهانی این رشته در تکواندو ایران محسوب می شود با توجه به مصدومیت هایی که داشته لقب بدشانس ترین تکواندوکار را به خود اختصاص داده است.

بی باک از تکواندوکاران مطرح تیم ملی کشورمان با بدشانسی و ناداوری مدال مسلم طلای بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر را از دست داد.

وی دو المپیک 2004 و 2008 پکن را نیز به دلیل مصدومیت از دست داده است تا در کارنامه پر افتخارش جای خالی مدال دیده می شود.

مهدی بی باک برای المپیک 2004 آتن قرار بود همراه با امید غلامزاده و هادی ساعی در یک دوره پیکار انتخابی شرکت کرده تا در نهایت بهترین این وزن راهی مسابقات تکواندو المپیک شود.

بی باک یک هفته قبل از مسابقات انتخابی دچار مصدومیت از ناحیه مچ پا شد و امید غلامزاده نیز به دلیل مصدومیت دست مسابقات انتخابی را از دست داد و هادی ساعی نهایتاً مسافر بازی های المپیک 2004 آتن شد و به مدال طلا رسید.

در مسابقات انتخابی تیم ملی در سال 2007 نیز کوروش رجلی، هادی ساعی و مهدی بی باک حضور داشتند که در راند دوم مسابقات ساعی و بی باک در حالیکه بی باک از حریفش پیش بود دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد و حضور در مسابقات انتخابی المپیک در منچستر را از دست داد تا با این آسیب دیدگی و خانه نشینی نتواند به بازی های المپیک 2008 پکن برسد.

در بازی های المپیک 2008 پکن نیز درخشش هادی ساعی تنها مدال طلای کاروان ورزشی ایران را در برداشت./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار