چنگيز حبيبيان:

برخي هنر موسيقي را زير سوال مي برند

برخي براي كسب درآمد به ساخت و توليد موسيقي بي محتوا و سبك روي مي آورند كه اين خود هنر موسيقي را زير سوال مي برد.

چنگيز حبيبيان خواننده پاپ در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت: اگر انسان براي رسيدن به تعالي كه همان درك زيباي خداوند است قدم بردارد و با توجه به ذوق و سليقه اي كه خداوند در نهاد او قرار داده كاركند بي شك آن كار چه در زمينه موسيقي چه در زمينه نقاشي و چه در زمينه هاي هنري ديگر ماندگار و فاخر خواهد بود.

وي افزود: متاسفانه بعضي ها به فكر كسب درآمد از راه موسيقي هستند و احساس مي كنند هنر موسيقي يك نوع تجارت است و مي خواهند راه چندين ساله را يك شبه طي كنند كه اين خود يكي از دلايل توليد و ساخت موسيقي بي محتوا و كاذب است كه هنر موسيقي را زير سوال مي برد و از ارزش و اعتبار آن كم مي كند.

حبيبيان افزود: هنر واقعي انسان را به تعالي مي رساند. هنر انسان را از ماديات دور مي كند ولي متاسفانه امروزه بعضي ها با ارائه كارهاي بي محتوا سبك و غيراخلاقي از مسير صحيح و درست موسيقي دور مي شوند و آن را به قهقرا مي برند و موسيقي را بخصوص موسيقي پاپ كه با روحيه جوانان متناسب است را نوعي تجارت تلقي مي كنند.

اين خواننده موسيقي پاپ ادامه داد: خواننده نبايد براي كسب درآمد و يا معروف و مشهور شدن به هر شعر و ترانه و موسيقي تن دهد.

وي در ادامه توضيح داد: كساني كه مدعي موسيقي فاخر هستند بايد در اين راه آهسته و پيوسته و با توجه به معيارها و چهارچوب هاي جامعه اسلامي كه همان موسيقي فاخر و در شان جامعه است قدم بردارند.

ترانه، صداي خواننده و موسيقي و آهنگ سه ضلع يك مثلث هستند كه هركدام به نوبه خود نقش مهمي در حفظ ساختار و شكل مثلث هنر موسيقي دارند كلام در ماندگاري يك قطعه موسيقي بسيار مهم است./ي2
برچسب ها: حبیبیان ، خواننده ، پاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار