به دنبال نشست خبري جشنواره فيلم كوتاه و پويانمايي؛

تشكيل و تقويت ابرداده هاي ايراني جزء اهداف جشنواره فيلم كوتاه است

ايجاد بستر مناسب به منظور رشد كمي و كيفي فضاي مجازي كشور و تقويت ابرداده هاي ايراني از اهداف جشنواره فيلم كوتاه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست خبري جشنواره فيلم كوتاه و پويانمايي فضاي مجازي با حضور لطف الله سياهكلي معاون رسانه مجازي امروز در سالن معاونت صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

نعمت الله سياهكلي معاونت رسانه هاي مجازي صداي جمهوري اسلامي ايران با توجه به لزوم ايجاد بستر مناسب براي رشد جامعه ايران گفت: با توجه به لزوم ايجاد بستر مناسب به منظور رشد كمي و كيفي فضاي مجازي كشور و اقدام عملي و مشاركت اشخاص حقوقي و حقيقي براي توليد محتواي مناسب با فرهنگ اسلامي -ايراني تصميم به ايجاد اين فضاي مجازي كرديم.

وي افزود: جشنواره فيلم كوتاه و پويانمايي به منظور تشكيل و تقويت ابرداده ايراني در فضاي مجازي و در چندين بخش امروز كار خود را آغاز مي كند.

وي تصريح كرد: خانواده، فرهنگ و تمدن اسلامي – ايراني هويت ملي، توليد ملي، حمايت كار و سرمايه از بخش هاي قابل توجه در توليد انبوه در اين رسانه مجازي است.

نعمت‌الله سياهكلي با اشاره به ديگر اهداف اين جشنواره گفت: بيداري اسلامي، جوان مسلمان و دنياي معاصر، ايران شناسي ، ايران 1404 هجري خورشيدي غروب غرب از جمله موضوعات قابل بحث است.

* سيستم آي‌پي‌مديا راه‌اندازي شد
سياهكلي با اشاره به راه‌اندازي سيستم "آي پي مديا" بر روي خطوط "اي‌دي‌اس‌ال" تصريح كرد: اين سيستم با 2 مگا بايت بر روي خطوط "اي دي‌اس ال" مي‌آيد و مردم مي‌توانند فيلم‌ةا و صوت در خواستي خود به سهولت دريافت كنند.

وي ادامه داد: در اين سيستم تعداد كانال‌هاي تلويزيوني به تعداد و بسيار نامحدود بوده و معاونت صدا براي ايجاد و تكميل اين چرخه سيستم رسانه‌هاي ديجيتال را فعال كرد.

سياهكلي با اشاره به فوايد اين رسانه، اظهار داشت:‌با توجه به تحريم‌ها و از بين بردن تفكر شيعه در غرب، با سيستم مجازي مي‌توانيم در دنيا افكار خود را به مخاطبان نشان دهيم.

وي ادامه داد: با وجود سيستم‌مجازي به خوبي مي‌توانيم جلوي كشورهاي غربي و جنايت‌هاي آنان را بگيريم.

معاونت رسانه‌هاي مجازي با اشاره به سخن رئيس رسانه ملي "ضرغامي" گفت: به گفته ضرغامي همه جوانان خودي و سرمايه كشور ايراني - اسلامي هستند.

وي تصريح كرد:‌ ما 20 سال از كشورهاي غربي در توليد انبوه دور هستيم و بنابه فرمايش مقام معظم رهبري، اگر از امروز شروع كنيم برد با ما است.

وي با اشاره به برد‌هاي اين سيستم و كارآرايي آن افزود: احترام به والدين، حمايت از سالمندان، پرستاري، ادب، گسترش فرهنگ حجاب، نمايش الگوهاي مصرف و آموزش آن ها، ورزش، ارتباط با دوستان و سبك زندگي اسلامي ايراني جز بخش‌هاي مورد نياز سيستم مجازي است.

سياهكلي با  اشاره به ديگر بخش‌هاي سيستم مجازي گفت: توجه به قوميت‌ها و آداب و رسوم آن ها، تشريح تقويم ايراني، آداب ماههاي مناسبتي از جمله رمضان و ماه محرم و صفر جز بخش‌هاي نمايش داده شده براي ديگر كشورها در اين سيستم است.

وي ادامه داد: ما بايد سعي كنيم همه توانايي هاي ملت ايران را كه به بخشي از آن اشاره كردم را به صورت فيلم و پويانمايي و عكس در اين سيستم به نمايش جهاني بگذرايم.

معاونت رسانه‌هاي مجازي با اشاره به نتايج راه‌اندازي اين سيستم، اظهار داشت: آشنايي مردم دنيا با دين اسلام و كشور ايران، خود باوري و ايجاد روحيه استقلال طلبي در مردم ديگر كشورها مي‌تواند از نتايج مثبت اين سيستم باشد.

وي با اشاره به گسترش برنامه‌هاي بيداري اسلامي در اين سيستم مجازي ابراز داشت: نقش بيداري اسلامي در جهان غرب،‌نقش زنان در شكل گيري انقلاب اسلامي و خاطرات انقلابيون و بيان انديشه‌ها و دغدغه‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري از جمله اهداف راه‌اندازي سيستم مجازي است.

سياهكلي در خصوص كليد واژه‌هاي اين سايت گفت: انقلاب ما با وحدت كلمه پيروز شد و حتي يك سيلي به صورت شاه مزدور نزد، مابايد روي كلمات و كليد واژه‌هايمربوط به خيلي از اتفاقات به خوبي كار كرده و آن را روي سايت بگذاريم.

وي ادامه داد: جوانان محقق ما بايد روي كليد واژه"شيطان" به خوبي كار كند تا كشور آمريكا از اين كلمه عذاب بيشتري كشد.

سياهكلي اظهار داشت: تمامي سعي ما در راه‌اندازي اين سيستم، ايجاد فضاي مناسب براي كاربران و توليد انبوه  است.

معاونت رسانه‌هاي مجازي با اشاره به سرعت انتقال اطلاعات با اين سيستم افزود: سرعت انتقال اطلاعات، ميزان ذخيره‌سازي، كاهش هزينه‌ها، همگي جزء محسنات سيستم مجازي است.

وي تصريح كرد: از ويژگي‌هاي فضاي مجازي، نبود حذف و پاك شدن حتي يك كلمه از محتويات اين سيستم است و با اين شرايط هيچگاه حافظه تاريخي مردم جهان از داده‌هاي كشور ايران پاك نمي‌شود.

سياهكلي خاطر نشان كرد: سازمان صدا و سيما با ايجاد معاونت سيستم مجازي و دو سايت مهرنما و باشگاه ايرانيان از تمامي علاقمندان براي حضور در اين جشنواره دعوت به عمل مي‌آورد.

گفتني است، جشنواره رسانه‌هاي مجازي  از امروز 2 تير ماه آغاز به كار كرده و مخاطبان فرصت دارند آثار خود را تا 15 مهرماه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.

شايان ذكر است، 10 آبان 1391 اختتاميه جشنواره سيستم مجازي است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار