ایجاد ذهنیت ترک سیگار در افراد سیگاری در ماه رمضان

این ماه مبارک می تواند در افرادی که تا به حال هیچ ذهنیتی از ترک سیگار نداشته اند، ذهنیت ترک را در آنها ایجاد کند.

دکتر معدنی عضو مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت خوبی برای استراحت به تمام ارگان ها است که در این میان افراد سیگاری می توانند بهترین بهره را ببرند.
 
وی گفت: خیلی از افراد سیگاری در ماه مبارک رمضان می توانند مصرف  دخانیات خود را کم کنند و یک فرصت طلایی است تا در پروسه ترک همت و اراده کنند در واقع فردی که در ماه مبارک رمضان امسال 15 تا 16 ساعت چیزی نمی خورد و نمی آشامد به راحتی این اراده را می تواند ادامه دهد و از زنجیر در بند سیگار خارج شود.
 
معدنی ادامه داد: اگر فرد در بعد ترک سیگار ذهنیت نداشته باشد این ماه می تواند ذهنیت ترک سیگار را در فر ایجاد کند و با موفقیت بیشتری ترک را ادامه دهد در واقع باید توجه داشت که اولین اقدام ترک ، اراده و در حقیقت باور فرد است که بتوانند ترک کنند و یا تعداد مصرف خود را به یک نخ برساند.
 
وی اظهار داشت: کلینیک های ترک سیگار کشور بر اساس متدهای سازمان مبانی بهداشت اقدام به ترک افراد می کنند.
 
افراد در عرض 4 جلسه دو ساعته که سابقه مصرف سیگار 40 تا 45 ساله دارند می توانند عادت دخانیات خود را ترک کنند و تنفس راحت را که خداوند به همه ما داده را دوباره احساس کنند.
 
** ترک سیگار مستلزم باور و اعتقاد فرد است
 
معدنی در ادامه در خصوص شانس ترک سیگار عنوان کرد: بالغ بر 60 درصد این افراد که اقدام به ترک سیگار می کنند در حقیقت ترک می کنند ولی 30 تا 40 درصد آنها قابل برگشت هستند که کلینیک های ترک سیگار می توانند میزان بازگشت دوباره را به میزان زیادی بکاهند.
 
وی گفت: کارهای تحقیقاتی نشان داده که 80 تا 85 نوع بیماری و 50 نوع سرطان ماحصل کشیدن دخانیات است بنابراین افراد سیگاری می توانند از این ماه خدا برای ترک استفاده کنند و سلامتی و شادابی را به بدنشان برگردانند که این فقط مستلزم باور و اعتقاد فرد است./عط
برچسب ها: سرطان ، سیگار ، کلینیک ، شادابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار