تعديل نرخ مسكن با تزريق مسكن ويژه در بازار

طرح مسكن ويژه با نرخي متناسب با قدرت خريد قشر متوسط جامعه، بازار مسكن را متحول مي كند.

باقر ميلاني كارشناس مسكن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح مسكن ويژه كه از سوي دولت مطرح شده و به اجرا در آمده است گفت: از اقداماتي كه در جهت تكميل طرح مسكن مهر از سوي دولت انجام شد، ساخت مسكن ويژه در نقاط مختلف شهر تهران بوده است.

وي در ادامه افزود: ساخت مسكن مهر در حومه شهر و كمبود امكانات در آنجا، متقاضيان خاصي را با خود به بيرون شهرها منتقل كرد.

اما طرح مسكن ويژه به دليل ساخت آن در داخل شهر و وجود امكانات بيشتر از نظر جلب تقاضا به خصوص براي طبقات متوسط جامعه در مناطق شهري مي تواند موثر باشد.

اين كارشناس اقتصادي با بيان اينكه بازار مسكن سالهاست دچار سوداگري شده است خاطر نشان كرد: در حال حاضر بيش از يك ميليون مسكن در كشور و بالاي چند هزار مسكن در تهران ساخته شده است كه هنوز در بازار عرضه و تقاضا قرار نگرفته است با اين حال طرح هايي مانند مسكن ويژه كه از سوي دولت مطرح و ساخته مي شود تا حدودي مي تواند تقاضاهاي موثر و واقعي شهروندان در قشر متوسط جامعه را پاسخگو باشد.

ميلان در خصوص قيمت اعلام شده براي مسكن ويژه اظهار داشت: قيمتي را كه هم اكنون براي مسكن ويژه در نظر گرفته شده است مي توان ميانگين قيمت در شمال و جنوب تهران عنوان كرد كه احتمال افزايش آن در پايان ساخت مسكن ويژه وجود دارد.

اين كارشناس اقتصادي تصريح كرد: در صورتي كه مسكن ويژه با نرخي واقعي و متناسب با قدرت خريد اقشار متوسط جامعه وارد بازار عرضه و تقاضا شود قطعا تعديل نرخ ها و تعادل در بازار مسكن را به همراه دارد./عب
برچسب ها: نرخ ، مسکن ، ویژه ، قشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار