آی‌فون۵ با پورت کوچک‌تر می‌آید

آی‌فون فعلی اپل پورت 30 پینی دارد. به طور قطع وجود کانکتور کوچکتر در پایین دستگاه، محل خوبی برای جاگرفتن جک هدفون خواهد بود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گزارش‌ها حاکی از آن است که آی‌فون جدید اپل با کانکتور کوچکتری به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش رویترز، آی پد و آی فون فعلی دارای پورت 30 پینی هستند اما آی فون جدید با یک کانکتور 19 پینی تولید می شود. چنین تغییری به اپل کمک خواهد کرد تا در پایین دستگاه های خود جایی برای جک هدفون باز کند. در آی فون های فعلی جک هدفون در بالای دستگاه قرار می گیرد.
گزارش رویترز درباره شکل کانکتورهای آی‌فون 5، از آخرین شایعه هایی است که تا کنون درباره این اسمارت فون بیرون آمده است. با اعلام این خبر، بسیاری از شایعه هایی که در طول ماه  های گذشته از آی فون 5 بر سر زبان ها بود محو و نابود شدند.
به عنوان مثال در ماه می ،iLounge  با استناد به منابعی گزارش داده بود که کانکتورهای آخرین اسمارت فون اپل درست به همان شکلی است که در تبلت‌ها تعبیه شده است و به علاوه نوشته بود که این کانکتور ها در همه دستگاه های آینده اپل نیز به همین شکل خواهند بود.
اپل هنوز هیچ واکنشی نسبت به این گزارش رویترز نشان نداده است. اما اگر این کمپانی بخواهد کانکتورهای فعلی اش را واقعا با این کانکتور 19 پینی جابه جا کند، آن وقت به نظر می آید که آی فون جدید با بسیاری از وسایل جانبی که کانکتور 30 پینی دارند ناسازگار خواهد شد. اگرچه شاید اپل برای این دست از وسایل یک آداپتور هم در کنار اسمارت فونش ارائه کند تا بتواند همچنان آنها در کنار آی فون خود نگاه دارد.
برچسب ها: آی فون ، پورت ، کوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.