فتاح در برنامه ديروز، امروز، فردا:

دشمنان بيش از ملت ايران از تحريم‌ها متضرر شده اند/ فرمانده جنگ اقتصادي کسي جز احمدي‌نژاد نيست

وزير نيروي دولت نهم گفت: تحريم کنندگان بيش از ملت ايران از تحريم ها متضرر شده اند و آنان در برابر مقاومت مردم صبر و تحمل خود را از دست داده اند.

 به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران شب گذشته برنامه ديروز، امروز، فردا با محوريت بررسي مسائل اقتصادي و تحريم ها با حضور پرويز فتاح وزير نيروي دولت نهم بر روي آنتن رفت.
فتاح با اشاره به تحريم هاي اعمال شده عليه کشورمان اظهار داشت: تحريم چيز جديدي نيست و جمهوري اسلامي از اوايل انقلاب تا کنون تجربه هاي زيادي را درباره تحريم ها به دست آورده است.

* تحريم ها اثر واقعي ندارد
اين کارشناس مسائل اقتصادي به تاثير گذار نبودن تحريم ها اشاره کرد و گفت: مديريت در بحث تحريم ها حائز اهميت فراواني است و تحريم ها اثر واقعي ندارند.
فتاح افزود: مديران در بحث اعمال تحريم ها مسئوليتي ندارند اما در قبال اعمالي که بايد در مقابله با تحريم ها انجام بدهند مسئول اند.
اين کارشناس مسائل اقتصادي تاکيد کرد: مديران کشور بايد تمامي توان خود را براي دور زدن تحريم ها به کار گيرند.

* همه ظرفيت هاي کشور در مقابله با تحريم ها به کار گرفته نشده است
وزير نيروي دولت نهم در پاسخ به سوالي درباره استفاده از تمامي ظرفيت هاي کشور براي مقابله با تحريم ها گفت: جمهوري اسلامي ظرفيت بسيار بالايي دارد و از همه اين ظرفيت ها براي مقابله با تحريم ها استفاده نشده است.
فتاح تصريح کرد:‌اگر همه ظرفيت هاي کشور به ميدان آورده شود قطعا تغييرات قابل توجهي در جهت بهبود وضعيت کشور به وجود مي آيد.

* جمهوري اسلامي شايستگي وضعيت اقتصادي بهتري را دارد
وي اظهار داشت: در عرصه سياسي ونظامي دستاوردهاي قابل توجهي داشته ايم اما بايد اقرار کنيم که وضع اقتصادي موجود در شان جمهوري اسلامي نيست.
فتاح تاکيد کرد: اگر بپذيريم که اقتصاد ما بيمار است براي درمان اين بيماري مزمن بايد همچون يک پزشک متخصص بررسي هاي دقيقي را انجام دهيم تا از اين طريق به نقاط ضعف پي ببريم.
اين کارشناس مسائل اقتصادي شناخت نقاط ضعف را مهم بيان کرد و افزود: براساس نقاط ضعف و شناخت نشانه ها مي توان نسخه اقتصادي مطلوبي را تجويز کرد و زمان جراحي اقتصادي فرا رسيده است و از آن گريزي هم نداريم.
وزير نيروي دولت نهم تصريح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبري فرمودند در بحث اقتصادي نقاط ضعف و قوتي داريم و بايد براي اصلاح نقاط ضعف سختي ها را به جان بخريم چرا که به بقاي نظام علاقه مند و وابسته هستيم.
فتاح با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در ذخاير نفت و گاز در رده هاي اول دنيا قرار داريم گفت: در کشور ظرفيت هاي خوب و عظيمي وجود دارد و بايد وضعيت موجود را براي مردم به صورت دقيق بيان کنيم.
وي با تاکيد بر روشن کردن واقعيت ها براي مردم گفت: در دوره هاي مختلف انقلاب هر جا که مردم به ميدان آمدند پيروزي هاي مختلفي براي جمهوري اسلامي به دست آمد .
فتاح افزود: جنگ با مديريت مردم و همراهي آنان پشت سر گذاشته شد و حضور آنان در عرصه هاي مختلف صحنه را تغيير مي دهد.
اين کارشناس مسائل اقتصادي ادامه داد: بيان واقعيت ها براي مردم همراهي و تمکين آنان را در پي خواهد داشت.

* در عرصه اقتصادي تخصصي عمل نکرديم
فتاح با تاکيد بر اينکه بايد اقتصاد را به متخصصان آن سپرد گفت: در عرصه اقتصادي به صورت عمومي عمل کرديم در حالي که بايد اقتصاد به اهل آن سپرده شود.
وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري فرمودند که وضعيت موجود همچون حل مسئله رياضيات است؛ براي حل مسئله رياضي به تجربه و دقت نياز داريم .
وزير نيروي دولت نهم گفت: نبايد به مسئله اقتصاد به صورت جدا پرداخت بلکه به يک همبستگي نياز دارد.
فتاح تاکيد کرد: انسجام دولت، مجلس، قوه قضاييه، فرهنگ سازي و همراهي مردم در حل مشکلات اقتصادي مي تواند تاثير گذار باشد.
وي با اشاره به عدم اطلاع مردم از پشت صحنه هاي تصميم گيري گفت: ملت ايران دغدغه دارند اما به معدل عملکرد مديران اميدوار هستند ولي اين به معناي نبود ضعف نيست.
اين کارشناس مسائل ا قتصادي اظهار داشت: جلسه خوبي ميان دولت و مجلس برگزار شد و چنين جلساتي مي تواند موثر باشد چرا که نمايندگان در آن جلسه توجيه شدند.
وي ادامه داد: بايد مردم را هم توجيه کنيم و در بعضي مسائل آنان را محرم بدانيم اما اين به معناي بيان اسرار نيست.
فتاح تاکيد کرد: مديريت نبايد پشت تحريم ها مخفي شود چرا که همه مشکلات ما از تحريم نيست.
اين کارشناس مسائل اقتصادي در پاسخ به سوالي درباره شواهد شکست خوردن تحريم هاي غرب اظهار داشت: بايد به مقاومت مردم افتخار کنيم، همانگونه که در جنگ 22 روزه با ياري خدا جبهه استکبار شکست خورد با صبر و تدبير نيز مقاومت ملت ايران به نتيجه خواهد رسيد.
اين کارشناس مسائل اقتصادي ادامه داد: جبهه استکبار نمي تواند دور  ايران ديوار بکشد چرا که راه هاي ميانبر به روي ملت ايران بسته نيست.
وي با اشاره به مطلوب و خوب نبودن وضعيت دشمنان ملت ايران گفت: تحريم کنندگان بيش از ملت ايران متزلزل شده اند چرا که بازار بزرگي را از دست داده اند.
فتاح ادامه داد: به صورت طبيعي وقتي در فشار قرار مي گيريم محکمتر مي شويم و اعمال همين تحريم ها وابستگي ايران به درآمد نفت را کاهش داد.
وزير نيروي دولت نهم با اشاره به اعمال تحليل گران غربي مبني بر اينکه تحريم ها به نفع ملت ايران بوده است افزود: دشمن در برابر مقاومت ملت ايران صبر و تحمل خود را از دست داده است.

* فرمانده جنگ اقتصادي کسي جز احمدي نژاد نيست
فتاح در پاسخ به سوالي درباره اينکه توجيه مردم و اعلام واقعيت ها به آنان تا چه اندازه تاثير گذار خواهد بود گفت: بيان واقعيت ها براي مردم در همراهي آنان بسيار موثر خواهد بود.
وي ادامه داد: دولت احمدي نژاد با شعار مردم داري به ميدان آمد و حضور آن در ميان لايه هاي مختلف مردمي به معناي اطلاع و آگاهي دولت مردان از وضعيت مردم است.
وي تاکيد کرد: جنگ اقتصادي به فرمانده نياز دارد؛ به نظرم کسي به جز احمدي نژاد نمي تواد فرمانده اين جنگ باشد.
وزير نيروي دولت نهم افزود: علمدار جنگ اقتصادي رئيس جمهور است و مجلس و قوه قضاييه نيز در اين جهت به دولت کمک خواهند کرد.
فتاح اظهار داشت: در ابتدا احمدي نژاد به صورت مستمر با مردم صحبت مي کرد اما چرا در حال حاضر صحبت هاي رئيس جمهور با مردم کم شده است.
وي ادامه داد: ا لبته وزرا براي مردم توضيحاتي را ارائه مي کنند اما کلام احمدي نژاد اثر گذاري بيشتري دارد و اگر مسئولين با صراحت اشکالات را براي مردم توضيح دهند مطمئنا مردم با آنان همراهي مي کنند.
وزير نيروي دولت نهم در پاسخ به سوالي درباره اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصادمقاومتي همچون مقاومت مردم و دفاع مقدس است؛ مردم در جنگ شرايط سخت را پذيرفتند و از نظام حمايت کردند.
وي افزود: مقام معظم رهبري فرمودندکه بايد به آرمان ها و واقعيت ها توجه کنيم در حال حاضر ما تاوان آرمان ها را مي دهيم و انرژي هسته اي فقط بهانه دشمنان است.
فتاح اظهار داشت: مردم در جنگ از جان و مال خود مايه گذاشتند و جنگ اقتصادي نيز تبعاتي دارد اما گذرا و موقتي خواهد بود.
وزير نيروي دولت نهم گفت: در مسئله گراني مرغ اگر مردم توجيه مي شدند اين صف هاي طولاني هم به وجود نمي آمد تا خوراک خبري رسانه هاي بيگانه شود.
اين کارشناس مسائل ا قتصادي در پاسخ به سوالي درباره راهکارهاي همدلي ميان مسئولين اظهار داشت: امام خميني (ره) به ما وصيت کردند که وحدت رمز پيروزي است و در شرايطي که تحريم و تهديد به اوج خود رسيده است آيا عقلا اختلاف مي کنند يا هم افزايي.
وي ادامه داد:‌دشمنان تهديد جان انقلاب را کرده اند و کانون آن را نشانه گرفته اند آيا اين جفا نيست که مسئولين با يکديگر اختلاف داشته باشند و سرمايه ها را هدر بدهند.

* روي آوردن به اختلاف جفا در حق امام (ره)، شهدا و رهبري است
فتاح ادامه داد: مديران بايد اخلاق کريمانه را پيشه کنند و تندروي و لجبازي ها را کنار بگذارند چرا که مسلمان لجباز و تندرو نيست.
وي تاکيد کرد: مسئولين بايد به اصل انقلاب و آرمان هاي آن برگردند و ديوار کشيدن ها به ضرر نظام است.
وي افزود: مردم متحد و يکپارچه هستند و بايد مسئولين از اين يکپارچگي درس بگيرند.
فتاح با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه رهبر فريضه است گفت: دشمنان ملت ايران با يکديگر اختلاف هاي شديدي دارند اما سر مسئله ايران منسجم شده اند آيا نبايد ما نيز اسنجام خود را به آنان نشان دهيم.
وزير نيروي دولت نهم با اشاره به هدفمندي يارانه ها ادامه داد: در بحث هدفمندي دولت محاسبه شده و سنجيده عمل کرد و تا جايي که مخالفان هم آن را تاييد کردند.
اين کارشناس مسائل اقتصادي در پاسخ به سوالي درباره عمليات مرصاد گفت: خداوند در عمليات مرصاد به ما فرصتي دوباره داد؛ امروز مي بينيم که برخي روزنامه ها مسائلي را درباره مرصاد مي نويسند که واقعيت ندارد و دشمن از همانجايي که ما غافل بوديم پيش آمد.

* دشمن در عمليات مرصاد زمينگير شد
وزير نيروي دولت نهم با اشاره به اظهارات هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه آن سال ها خاطر نشان کرد: هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه گفت که ما برنامه ريزي  کرديم اما ما آنجا بوديم و جز خداوند و رزمندگان چيز ديگري نبود.

انتهاي پيام/ب2


 

برچسب ها: ملت ، ایران ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار