تبريز/

50 هزار کارگاه تولید مبل در کشور فعالیت می‌کنند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه 50 هزار کارگاه تولید مبل در کشور فعالیت می‌کند، گفت: متاسفانه سهم کشور ما از تجارت جهانی مبلمان بسیار کم است به‌طوریکه هشت برابر صادرات در بخش مبلمان خانگی، واردات داریم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از تبریز، رضا رحمانی در جمع صنعتگران مبل  اظهار کرد: البته در سال‌های اخیر واحدهای تولیدی صنعتی بزرگ مبلمان در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است که می‌تواند سهم تولیدات این بخش را در تولید داخلی افزایش دهد.

‏وی با بیان اینکه صنعت مبلمان می‌تواند یک مزیت برای کشور ما باشد، افزود: صنایع چوبی از گستردگی زیادی در بخش صنوف و صنعت در سطح کشور برخوردار است و صنایع مرتبط مانند چوب‌بری، نئوپان سازی، تولید تخته، یراق آلات و پارچه نیز به این بخش اضافه می‌شود.

مبلمان ارزش افزوده 70 درصدی دارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بر اساس آمار، ارزش افزوده صنایع چوب 30 درصد و ارزش افزوده مبلمان 70 درصد است که این موضوع ضرورت ارتقای سهم کشورمان در تجارت مبلمان را دوچندان می‌کند.

رحمانی با بیان اینکه در سال تولید ملی باید مشکلات موجود از سر راه برداشته شود، گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های صنایع و معادن و اقتصادی، اراده کافی برای حمایت از تولید را دارند اما تحقق این مهم نیازمند همکاری صنعت گران بخش‌های مختلف در این راستاست. ‏

صنعت مبل نیازمند برندسازی است

وی با بیان اینکه در بودجه سال 91 ظرفیت‌های خوبی برای صنعت تعریف کردیم، گفت: صنعتگران مبلمان باید همت کنند و از این ظرفیت‌هایی که در بودجه دیده شده در ارتقای کیفیت و برندسازی استفاده کنند. ‏

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برندسازی در حوزه مبلمان خانگی، عنوان کرد: "اصل برندسازی" در بخش‌های مختلف تولیدی کشورمان مورد غفلت قرار گرفته که باید اهالی تولید مبلمان کشور با برنامه‌ریزی مناسب به فکر ایجاد برند داخلی در این حوزه باشند.

مارک‌های خارجی بیشتر تقلبی از آب در می‌آیند

رحمانی تصریح کرد: مصرف کنندگان کالاهای تولیدی کشورمان نیز باید استفاده از محصولات با کیفیت داخلی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و تنها به مارک‌های خارجی که بیشتر مواقع نیز تقلبی از آب در می‌آیند، اعتماد نکنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بر انتقال آموزش صنعت مبل به جوانان تاکید و اضافه کرد: آموزش در هر بخشی حرف اول را در رسیدن به موفقیت می‌زند و پیشکسوتان عرصه تولید مبلمان خانگی نیز باید با توجه به این مهم و انتقال تجارب خود به جوانان، صنعت خود را جوان کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها نیز آموزش در حوزه صنایع چوب و مبلمان هدفمند نبوده و این موضوع نیز ارتقای تولید آن را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: توجه به کیفیت تولیدات نیز اصل دیگری است که در صادرات کالا و برندسازی تاثیر زیادی دارد و در این راستا باید تولیدکنندگان با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود زمینه را برای افزایش سهم صادرات تولیدات داخلی فراهم کنند./ج1

برچسب ها: تبریز ، مبل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.