زنجان/

عنان علم در دست ایرانیان است

در حال حاضر عنان علم در دست ایرانیان است و غرب دیگر نمی‌تواند در این زمینه بر ما تصمیم‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک پزشک طب سنتی در مراسم طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، گفت: دانشجو باید قدرت تفکر داشته باشد و با توجه به اینکه برخی نظریه‌ها علم نیست، بلکه نظر شخصی است، لذا هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که بحث علم برای دانشجویان شکافته شود.

روازاده با بیان اینکه ارتباط تغذیه با ایجاد و درمان بیماری‌های مختلف، یکی از بحث‌های علمی در دنیا است افزود: در طب سنتی ایران، تغذیه جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین مباحثی است که امروزه ذهن بشر را به خود معطوف کرده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه و استفاده از طب سنتی و اسلامی اظهار کرد: بخش عمده مشکلات، معضلات و بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از عدم توجه به طب سنتی و اسلامی است.

این پزشک طب سنتی یادآور شد: بخشی از علوم طبی و سنتی که در گذشته در ایران رایج بود، هم‌اکنون افول کرده است و عدم توجه به این علوم موجب ایجاد برخی چالش‌ها در زندگی بشر شده است.

روازاده تأکید کرد: آنچه که به عنوان یک اصل مهم در زندگی مردم ایران باید مورد توجه قرار گیرد تندرستی و سلامت با محوریت توجه به طب اسلامی و سنتی است.

وی ساخت داروهای جدید و شیمیایی را جز برنامه های طراحی شده از سوی دولت‌های استبدادی و استعماری عنوان کرد و گفت: ملت‌های مسلمان به‌ویژه ایران از این روند آسیب جدی دیده‌اند.

نویسنده کتاب طب سنتی خاطرنشان کرد:آنچه که متخصصان غربی به عنوان بهداشت بر مردم ایران تجویز می‌کنند،مصرف هیچ‌کدام را خودشان قبول ندارند و بیشتر به سمت استفاده از داروهای سنتی و گیاه‌درمانی حرکت می‌کنند./س

برچسب ها: عنان ، علم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.