جراحی لاپاروسکوپی استاندارد طلایی تشخیص و درمان بیماری اندومتریوز است

مدیر درمان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: در درمان اندومتریوز، جراحی لاپاروسکوپی نسبت به جراحی باز شکم مزیتهای بسیاری دارد و بهترین روش در درمان این بیماری می باشد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، دکتر سیدعلی آذین، مدیر درمان مرکز
فوق تخصصی ابن سینا با بیان اینکه بیماری اندومتریوز به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه تناسلی زنان شناخته شده است، گفت: تشخیص قطعی این بیماری به شیوه جراحی لاپاروسکوپیک ایجاد 3 الی 4 سوراخ بسیار کوچک بر روی شکم و فرستادن لوله هایی که سر هر کدام به ابزار جراحی متصل می باشد، به داخل شکم میباشد.

وی در ادامه افزود: در انتهای یکی از لوله هایی که به داخل شکم فرستاده می شود، دوربینی وجود دارد که قدرت بزرگنمایی آن تا حدود 30 برابر است و حتی می تواند ضایعات بسیار کوچک را بزرگنمایی کرده و جراح ضایعات را بر روی تلویزیون مقابل خود مشاهده نماید که از انتهای یکی از این لوله ها نور بسیار قوی به داخل شکم و لگن تابیده شده و به این صورت، احشاء و ضایعات ندومتریوزی، کیست ها و چسبندگی ها به وضوح دیده می شود و ابزار جراحی نیز از طریق این لوله ها به داخل شکم فرستاده شده و جراح لاپاروسکوپیست با هدایت آنها جراحی را انجام میدهد.

ایشان با تاکید بر اینکه درمان های بسیاری برای آندومتریوز وجود دارد تصریح کرد: انتخاب روش درمانی به سن، اعضای مبتلا، شدت علائم و تمایل فرد به بچه دارشدن در آینده بستگی دارد و در لاپاروسکوپی به علت برش کوچکی که ایجاد می شود، بهبودی نسبت به اعمال جراحی معمولی، سریعتر صورت می پذیرد.

دکتر آذین ضمن اشاره بر مزایای لاپاروسکوپی در درمان اندومتریوز تشریح کرد: از جمله ویژگی های آن برای جراح، دسترسی بیشتر به نواحی کف لگن و هم چنین قدرت بزرگنمایی دوربین لاپاروسکوپی است.
مدیر درمان مرکز فوق تخصصی ابن سینا خاطر نشان کرد: چسبندگی کمتر، درد کمتر، بازگشت به وضعیت عادی زندگی در دوره زمانی کوتاه تر و همچنین کاهش عوارضی مثل عفونت و اسکار (زخم) محل جراحی در بیمار از دیگر مزایای لاپاروسکوپی به شمار می رود.

گفتنی است شیوع این بیماری در میان زنان در سنین باروری 10 درصد و در زنان مبتلا به ناباروری حدود 50 درصد ذکر شده است و مهم ترین علایم این بیماری عبارتست از: دردهای ناحیه لگنی قبل و حین قاعدگی به ویژه دردهای لگنی در خانم های جوانی که علی رغم درد ، استفاده از مسکن و قرص های ضد بارداری هم چنان پایدار است، درد در هنگام نزدیکی (دیس پارونی) ، لکه بینی قبل و بعد از قاعدگی ، درد حین دفع ادرار و مدفوع ، کیست های ناحیه لگنی مقاوم به درمان های طبی ، سقط جنین و ناباروری.

لازم به ذکر است عمل جراحی لاپاروسکوپی در درمان اندومتریوز، هم اکنون در کلینیک اندومتریوز مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا توسط یکی از بهترین جراحان لاپاروسکوپی دنیا و با هزینه ای بسیار مناسب تر از سایر مراکز درمانی تهران در حال انجام است.
افراد مبتلا می توانند با مراجعه به این مرکز به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال، مرکز فوق تخصصی ابن سینا، از خدمات این کلینیک بهره مند شوند. /ح

تلفن تماس:23519، داخلی 393- 390

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلنواز خلیلی
۱۲:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
من اندومتیوز دارم باردار نمیشم خوهش مینم راهنمایم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۴
بهترنجاین و کم هزینه ترین مرکز انجام لاپراسکوپی کجاست؟خواهش میکنم کمکم کنیدددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
پريسا
۱۴:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
ممنون ازاطلاعات پزشکي که دراختياربيماران قرارميدهيد ذهن مارونسبت به بيماري روشن ميکنيد بازم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۲۲:۱۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
با سلام و تشکر47سالمه شاغلم مجردم حدود 7ساله از دردهای شکمی در ناحیه تخمدان چپ رنج زیادی میکشم دارو و لاپاراسکوپی و هورمونی همه روی من انجام شده فاییده نکرد دردم سنگینتر از قبل شده چاره من چیست ترا خدا راهنمائیم کنید اگر جراحی نیازه چگونه با کلینیک نوبت بگیرم از اصفهان ممنونم
United States of America
زینب
۱۲:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام من 32 سال سن دارم و یک دختر 4 ساله که از وقتی سزارین کردم دچار اندو متریوز من در شهر گلپایگان زندگی میکتم و بیمارستان رویین تن راکه گفتند دولتی هم هست برای عمل لاپراسکوپی پیشنهاد کردند ومن از شما میخواستم این خواهش را بکنم که هزینه تقریبی لاپراسکوپی بیمارستان را به من بگوییدو ایابیمارستانی که به من معرفی شده خوب است یا نه ممنونم اگر به سوالم جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
نازیلا
۱۳:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۳
بهترنجاین و کم هزینه ترین مرکز انجام لاپراسکوپی کجاست
United States of America
peyman
۲۲:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
با سلام و تشکر از زحمات شما جراحی لاپراسکوپی تخصصی آندومتریوز در مشهد،کجا و توسط کدام پزشکان انجام می شود؟
آخرین اخبار