اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا

ظهور چین به عنوان قدرت جدید فضایی، لرزه بر اندام امریکا انداخته است

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت: چین هم اکنون می‌تواند از طریق فضا بر دریا، زمین و هوا نظارت کاملی را داشته و هرگونه اقدام به حمله آمریکا را در منطقه آسیا و اقیانوسیه جلوتر شناسایی کند.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران، اندیشکده "شورای روابط خارجی آمریکا" طی مقاله‌ای در خصوص "رشد شگفت انگیز فضایی چین " نوشت: تحلیلگران از چین به عنوان "قدرت نوظهور فضایی" یاد می‌کنند. این کشور در بسیاری از عرصه‌های فضایی از کشورهای پیشروی فضایی بویژه آمریکا گوی سبقت را ربوده است.

بنابر این گزارش، چین نه تنها به منافع آمریکا در فضا لطمه وارد کرده بلکه باعث شده است آمریکا در ناحیه آسیا و اقیانوسیه نیز از چین ضرب شصت بزرگی را دریافت کند.

در سال 2011، چین 19 پرتاب فضایی داشت که تنها دوازده بار کمتر از روسیه بود ولی از آمریکا یک مرتبه جلوتر بود. چین همچنین برای مصارف داخلی و بازار جهانی مبادرت به تولید ماهواره نموده و مشتریان زیادی را در جنوب آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی کسب کرده است.

این اندیشکده سپس می‌نویسد: سفینه فضایی چین در حالی هم اکنون بدور ماه می‌چرخد که پکن خبر از پرتاب فضاپیمای بدون سرنشین و حتی با فضانورد را به کره ماه را داده است.

در اواخر ماه ژوئن تلاش فضایی چین تیتر اول رسانه‌های خارجی شد زیرا این کشور فضاپیمای "شنژو _ 9" را به دور کره ماه فرستاد.

این کشور هم اکنون سومین کشور بعد از آمریکا و روسیه است که قادر به انجام چنین مانور پیچیده‌ای شده است.

این گزارش حاکیست: چین هم اکنون با برخ کشیدن قابلیت‌های خود عنوان می‌كند که در آینده نزدیک قادر به ساخت و پرتاب ایستگاه فضایی دائمی به فضا است.

اندیشکده "شورای روابط خارجی آمریکا" در خاتمه می‌نویسد: چین همچنین می‌تواند از طریق فضا بر دریا‌، زمین و هوا نظارت کاملی را داشته باشد و هرگونه اقدام به حمله آمریکا را در منطقه آسیا و اقیانوسیه جلوتر شناسایی کرده و آن را خنثی کند.

برچسب ها: شورا ، روابط ، خارجی ، چین ، آمریکا ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار