یک تهیه کننده سینما و تلویزیون:

فیلم های فاخر دفاع مقدس نیازمند بودجه ای مناسب و درخور است

عباس اکبری از تهیه کنندگان سینما و تلویزیون گفت: تنها ژانر مشخص ودقیق سینمای ایران ژانر دفاع مقدس است که دراوایل سال های بعد ازجنگ فیلم های تاثیرگذار، پرفروش ومخاطب پسندی در جریان آن تولید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تهیه کننده فیلم سینمایی تاریخی"عقاب صحرا" که هم اکنون در مرحله آماده سازی برای سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر است تصریح کرد: درحال حاضر باید ابهت و عظمت جنگ را درقالب هنر سینما به تصویر بکشیم وفیلمی تولید کنیم که ازلحاظ سینمایی تاثیرگذار و واجد روایت وداستان باشد تا اینکه به مستندسازی دفاع مقدس بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه تولیدات سینمای دفاع مقدس تداعی خاطرات دیروز جامعه وکسب تجربه برای نسل امروز است افزود: در تولید یک اثر سینمایی درقالب دفاع مقدس باید به فیلم بودن، درام و شخصیت پردازی اثر ارزش بیشتری بدهیم تا باورپذیری وانتقال مفاهیم همچون انسانیت، ایثار و ازخودگذشتگی را به همراه داشته باشد.
اکبری، همچنین،عنوان کرد: فیلم های دفاع مقدس هزینه های زیادی را به همراه دارند واگر قراراست اثری فاخر تولید کنیم باید بودجه ای مناسب و درخور دفاع مقدس داشته باشیم چراکه این نوع تولید شرایط خاص خود را دارد وقطعا، اگر هم عوامل وهم بودجه مناسب درکنار هم قرارگیرند بهترین اثر را می توان به مخاطب عرضه کرد.
وی اظهارکرد: ایجاد انگیزه برای گردهم آمدن فیلم سازان مختلف درکنار هم با یک موضوع واحد بر تولید، رشد وشکوفایی این ژانر با ارزیابی ها و بررسی های تخصصی در راستای ارتقای فرهنگ مقاومت و ایثار درقالب جشنواره فیلم مقاومت قطعا به نفع سینما وحوزه فرهنگی جامعه خواهد بود.
اکبری ،  با اشاره به گستره وسیع معنایی و محتوایی این جشنواره درادامه گفت: مقاومت به معنای جبهه جهانی برای مقابله با ظالمان جهانی گستره ای ایجاد کرده است که همه کشورها درمقابل زورگویان به مقابله ایستاده اند وقطعا، وقتی مردم دنیا امروز به خود آمده اند جای خالی هنر و سینما برای انتقال هرچه بهترمفاهیم مقاومت وهنرمندی مردان و زنان ستم دیده کشورهای مختلف حس می شود. ضرورت هنرسینما، همین گسترش فرهنگ مقاومت بین ملل مختلف است که می خواهند زیر سلطه بیگانگان نباشند.
وی درپایان خاطرنشان کرد: اینکه جشنواره دراستان دیگری برگزار می شود نشان دهنده سیاستگذاری مناسب و بابرنامه ای است که ارزش نهادن به فرهنگ مقاومت است که متعلق به تمامی مردم این کشور و تمامی شهرهای ایران سرافراز است.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری" سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان  "با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.