مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

جشنواره،بسترساز شناساندن جلوه های حضور کرمان در طول دوران دفاع مقدس است

جشنواره، بسترساز شناساندن جلوه های حضور کرمان در طول دوران دفاع مقدس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛احمد سعیدی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان از آن به عنوان زمینه ای برای معرفی کارکرد استان کرمان در دفاع مقدس نام برد و گفت:سینمای دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی،هویت سینمای ایران است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بین استاندار و دبیرجشنواره تصریح کرد: این جشنواره به واسطه نوع و گستره برگزاری علاوه بر فراهم اوردن فرصت جهت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در سطح ملی و بین المللی، بستر ساز شناساندن جلوه های حضور استان کرمان در طول دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد:گسترش،تعمیق و انتقال ارزش های دفاع مقدس و تقویت روحیه ظلم ستیزی در جامعه با استفاده از ابزارهنر تاثیر بیشتری دارد و سینما به عنوان رسانه ای پویا می تواند این کارکرد را به شکل مطلوب به انجام برساند.
سعیدی، این جشنواره بین المللی را یکی از رویداد های مهم فرهنگی در کشور خواند و افزود: سینمای دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی هویت سینمای ایران است.
وی تصریح کرد: در دوران پس از انقلاب، شاهد خلق آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس بوده ایم که جز آثار هنری فاخر و مثال زدنی بوده اند.
احمد سعیدی ادامه داد: برگزاری این جشنواره یك رویداد مهم در كشور است كه طی سال های گذشته به دلیل برخی مشكلات و كمبودها در استان ها، فقط در كلان شهرها برگزار شده است.
وی ادامه داد: در چارچوب سیاست تمركززدایی دولت های نهم و دهم در زمینه عدالت فرهنگی، امسال جشنواره فیلم مقاومت به میزبانی كرمان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  دفاع مقدس میراث گرانسنگی است كه باید برای مستندسازی، ثبت، ضبط و انتقال آن به نسل های بعد نهایت تلاش را انجام دهیم، اظهار داشت: كرمان با داشتن لشگر 41 ثارالله یكی از استان های شاخص در دوران جنگ تحمیلی بود لذا می توان از فرصت برگزاری جشنواره فیلم مقاومت برای نشان دادن ایستادگی و رشادت های مردم كرمان در جنگ،بهره گرفت.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كرمان، افزود:تاكنون چندین گروه از دبیرخانه جشنواره با حضور در كرمان ضمن برگزاری نشست های مختلف با استاندار و مسوولان مربوط از محل برگزاری جشنواره در آیین های افتتاحیه و اختتامیه نیز بازدید و در این خصوص تصمیم گیری كرده اند.
سعیدی گفت: بیش از 550 میهمان خارج از استان كرمان در این جشنواره حضور خواهند داشت كه جمعی از آنها نیز از خارج به كرمان می آیند و هر یك از آنان می توانند نقش یك سفیر را در كشورهای خود ایفا كنند.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری" سازمان سینمایی کشور"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار