تبریز/

راه اندازی نخستین مرکز «آی پی سی» کشور در تبریز

سرمایه گذار بخش خصوصی از راه اندازي نخستین مرکز «آی پی سی» ايران در راستاي توسعه صنعت گردشگري سلامت استان و كشورمان در شهر تبریز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با تشريح خدمات اين مركز، افزود: «آي پي سي» در واقع يك مركز بين المللي بيمارستاني است كه امكان اقامت بيمار و همراهان بيمار را در طول دوره درمان فراهم مي كند.

وي تصريح كرد: تاکنون طرحی مشابه این مركز در ایران انجام نشده است و شهر تبریز افتخار اولین بودن در این زمینه را دارد.

محمديان با بیان اینکه با ایجاد مرکز «آی پی سی»، مشکل اقامتی و درمانی بیماران حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: فعالیت مرکز به صورت تخصصی و با رزرو وقت قبلی انجام می شود، به طوري كه بيمار پيش از مراجعه بايد به صورت اينترنتي خلاصه اي از نوع بيماري خود را شرح داده و پس از رزرو وقت اينترنتي نسبت به مراجعه بر اساس زمان اعلام شده اقدام كند.

این سرمایه گذار، «آی پی سی» را مركزي بيمارستاني براي درمان بیماران قلبی، به خصوص کودکان، چشم پزشکی، بیماری های زنان و جراحی هاي زیبایی و پلاستیک عنوان كرد.

محمدیان با اشاره به جایگاه ویژه توریسم درمانی در کشورهای اروپایی، آذربایجان شرقی را به عنوان قطب صنعت گردشگری سلامت كشور عنوان کرد و افزود: با تلاش های موثر دولت به ویژه سازمان میراث فرهنگی استان ، آذربایجان شرقی قابلیت های بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در بخش توریسم پزشکی دارا است.

وی با اشاره به تاكيدات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي مبني بر توسعه اماكن اقامتي به ويژه براي اسكان گردشگران سلامت خارجي، تأکید کرد: میزان مسافرت ها از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان، جهت معاینات پزشکی و مداوا بیانگر اهمیت سرمایه گذاری در این بخش است.

محمديان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه در سال جاری، هزينه طرح را بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد ريال برآورد کرده و مدت زمان اجرای پروژه را 5 سال دانست. /س

برچسب ها: مرکز ، آی پی سی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.