در ديدار سفير ايران در عمان با نخست وزير اين كشور

پیام کتبی معاون اول رئیس‌جمهور به نخست وزیر عمان تقديم شد

حسین نوش‌آبادی سفير ايران در عمان، با فهد بن محمود، نخست وزير عمان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در این دیدار سفیر کشورمان پیام دعوت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور كشورمان را تقدیم وی کرد.

نوش‌آبادی در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور، گفت: ایران و عمان دو کشور تأثیر‌گذار در حوزه خلیج فارس به ویژه در آبراه حساس تنگه هرمز هستند.

سفیر کشورمان همچنین نقش دو کشور را درباره تحولات منطقه و به ویژه سوریه حائز اهمیت برشمرد و گفت: ملت سوریه از یک سو قربانی زیاده‌خواهی برخی جریانات خارجی و داخلی شده‌اند و از طرفی دیگر برخی کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی به دنبال مداخله نظامی در این کشور هستند.

نوش‌آبادی راه حل جمهوری اسلامی ایران را برای حل بحران سوریه، گفتگو و مذاکره بین طرف‌های درگیر و دولت قانونی سوریه دانست و پایبندی و کمک به طرح کوفی عنان را وظیفه دولت‌های منطقه و همسایگان این کشور برشمرد.

وی در ادامه از دولت عمان خواست تا نقش بیشتری را در حل بحران سوریه ایفا کند.

نماینده تام الاختیار کشورمان در کشور عمان به حق مسلم ملت بزرگ ایران در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه کشورهای مستکبر و سلطه‌گر غربی به جرم اینکه ایران می‌خواهد کشوری آزاد و مستقل باشد، با وضع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بیشتر به دنبال لطمه زدن به راه پیشرفت ملت ایران و ممانعت از دستیابی آنان به حقوق خود هستند که مطمئناً مانند گذشته با مقاومت ملت بزرگ ایران، مواجه خواهند شد.

سفیر کشورمان در عمان با توجه به نزدیکی زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اظهار امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور سلطان قابوس پادشاه عمان در این اجلاس باشد.

در این دیدار فهد بن محمود نخست وزیر کشور عمان ضمن تشکر و پذیرش دعوت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ایران اظهار امیدواری کرد این سفر تنظیم و انجام شود.

وی از نقش سازنده ایران در منطقه و روابط تاریخی و رو به رشد دو کشور تمجید و بر اهمیت گسترش مناسبات و روابط میان سلطنت عمان و کشورمان تاکید کرد.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار