گیلان /

صنایع تبدیلی بستر ساز تولید ملی

حمابت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی با توسعه صنایع تبدیلی تحقق می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بااشاره به نام گذاری امسال به تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تقویت وتوسعه صنایع تبدیلی را زمینه ساز حمایت ازتولید ملی دانست.

 ایرج بنیادی بابیان اینکه وجود صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی مناسب یکی از دلایل جذب بازار به ویژه بازارهای جهانی است، گفت: بسته بندی مناسب می تواند ارزش کالا را تا پنج برابر افزایش دهد.

وی افزود : بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی باید به گونه ای باشد که درصد محصولات فرآوری شده تا پایان برنامه، به دو برابر برسد.

معاون جهاد کشاورزی به وجود ظرفیتها و فرصتهای کشاورزی استان گیلان  اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اولویتهای سرمایه‌ گذاری صنایع تبدیلی گیلان مربوط به محصولاتی چون زیتون، داروهای گیاهی، فندق و انواع عرقیات گیاهی است.

بنیادی تصریح کرد: گیلان قابلیتهای فراوانی برای ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد که با گسترش واحدهای صنایع تبدیلی ضایعات محصولات تا 50 درصد کاهش مییابد.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد از محصولات کشاورزی گیلان فراوری می شود یادآورشد: با تمرکز سیاست گذاریها، اولویت بخشیها و برنامه ریزیها نه تنها موجب حمایت از تولید بلکه باعث افزایش صادرات به ویژه، صادرات غیرنفتی می شود.

کشاورزان استان گیلان همه ساله 2 تا بیش از 90 درصد 60 نوع محصول کشاورزی موردنیاز کشوررا تولید می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.