رئیس اداره اخبار فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

ايده‌هاي دانشگاهي هدف جنگ نرم است

رئیس بررسی اداره اخبار فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه تفکرها و ایده‌هاي دانشگاهي مورد هدف جنگ نرم است، بايد علوم دانشگاه‌ها را به سمت اسلامی شدن پیش ببریم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علی خضریان در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد به بیان تفاوت های جنگ نرم و جنگ روانی پرداخت و گفت: در جنگ نرم تغییر و تحول نظام ارزش ها مد نظر است. اما در جنگ روانی تحریف واقعیت ها اهمیت دارد.

وی افزود: نقطه مشترک جنگ نرم و جنگ روانی در این است که هر دو در دراز مدت، ناکارآمدی شرایط کنونی را القا می کند.

رئیس بررسی اداره اخبار فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز جنگ روانی در قالب جنگ رسانه ای شکل گرفته است، کار رسانه یک کار پیچیده‌اي بوده که در دراز مدت جوابگو است.

خضریان تأکید کرد: در کار رسانه ای نوع ابزار مهم نیست بلکه اهمیت اصلی ایده و فکر درباره­ی رسانه است چرا که ابزار رسانه در دسترس عموم قرار دارد.

وی سه گزینه مهم شک در تجربه جنگ سخت، پیروزی در جنگ های نرم گذشته و ویژگی های خاص جنگ نرم را عامل پروژه­ تغییر در ایران دانست و افزود: سه ویژگی خاص جنگ نرم کم هزینه بودن، تحولات پایدار و ارزشی بودن است.

رئیس بررسی اداره اخبار فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: متأسفانه ما هنوز باور نکرده ایم که جنگ نرم صورت گرفته است چرا که پس از اعلام جنگ نرم از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تغییر و تحول اساسی از سوی دانشجویان و مسئولین در این خصوص صورت نگرفت.

خضریان با تأکید بر نقش دانشجویان در جبهه های جنگ نرم تصریح کرد: بخش اصلی میدان جنگ نرم در دانشگاه ها است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تفکرها و ایده ها در دانشگاه ها مورد هدف جنگ نرم قرار گرفته است، لازم است علوم دانشگاه ها را به سمت اسلامی شدن پیش ببریم.
 
منبع :ماوا
 
انتهاي پيام /ر
برچسب ها: دانشگاه ، ضیافت ، جنگ ، نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار