با اعتباري بالغ بر 28 ميليارد ريال؛

برگزاري مراسم بزرگداشت بيش از 80 عالم، مفاخر و مشاهير كشور

هشتاد و يك مراسم و بزرگداشت براي عالمان، مفاخر و مشاهير كشور در سال جاری از سوي معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد ضمن بیان مطلب بالا گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد به عنوان متولي اشاعه فرهنگ در کشور بالغ بر 28 ميليارد ریال اعتبار برای حمایت از بزرگداشت مفاخر ارزشمند کشورمان در نظر گرفته است.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی، بزرگداشت های حجت الاسلام نیر تبریزی، کنگره بین­ المللی استاد شهریار و بزرگداشت صائب تبریزی مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین در استان اردبيل همایش ملی استاد شاهی­زاده اردبیل برگزار شد و بزرگداشت ملی آیت­ الله مروج مورد حمایت این معاونت قرار گرفته است.

دری گفت: برگزاری همایش نام آوران حوزه علمیه اصفهان در فصل بهار برگزار شد و سه مراسم براي بزرگداشت مفاخر در استان اصفهان در نظر گرفته شده است. و بزرگداشت آیت ­الله اشتهاردی، برگزاری بزرگداشت مفاخر در استان البرز و بزرگداشت مفاخر در استان ایلام از دیگر اقدامات این معاونت در اين راستا به شمار مي آيد.

معاون امور فرهنگی افزود: بزرگداشت شهید رئیس علی دلواری، تجلیل از شهید گنجی در استان بوشهر و همایش آیت­ الله سیدتهرانی، بزرگداشت مولانا عبدالرحیم دماوندی، همایش امیر فیروزکوهی در استان تهران نیز مورد حمایت قرار گرفته است كه در طول سال جاري با شكوه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از دیگر حمایت­های معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد می­توان به حمایت از 4 مراسم بزرگداشت مفاخر استان چهارمحال و بختیاری و حمایت از بزرگداشت ­های عطار نیشابوری، فردوسی، خیام، خواجه نصیر طوسی، استاد ذبیح­الله صاحبکار، ناشر الاسلام مدنی گنابادی و استاد باقرزاده در استان خراسان رضوی اشاره کرد.

وی همچنین برگزاري بزرگداشت مفاخر و مشاهير استان خراسان شمالی، بزرگداشت ­های علامه عبداللهی بیرجندی و آیت­ الله مرحوم مهدی عبادی در استان خراسان جنوبی، بزرگداشت آیت ­الله سیدمحمدباقر طارمی و شیخ اشراق در استان زنجان و بزرگداشت علامه محمد صالح حائری سمنانی، آیت­ الله سیدمحمود شاهرودی و بایزید بسطامی در استان سمنان را از  جمله برنامه هاي معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در سال جاري برشمرد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان  برگزاري بزرگداشت غلامعلی رییس الذاکرین و حمایت از همایش شهدای وحدت مورد حمایت قرار گرفت ه­اند؛ و بزرگداشت ­های مفاخر استان ­های فارس و قزوین نیز از دیگر برنامه هاي این معاونت است.

معاون امور فرهنگي افزود: بزرگداشت­های مفاخر استان­های قم، کرمان، منطقه آزاد قشم و بزرگداشت پیر شالیار در استان کردستان نیز از جمله برنامه هاي معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در راستاي معرفي مفاخر و مشاهير كشور به حساب مي آيد.

دری در ادامه گفت: حمایت از بزرگداشت محمدرضا ایرانمنش، شهید شهسواری در استان کرمان جنوبی، حمایت از بزرگداشت­ های مفاخر استان کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و حمایت از بزرگداشت ­های آیت­ الله رودباری، آیت ­الله بهجت، دکتر معین و سردار جنگل میرزا کوچک خان در استان گیلان از دیگر حمایت­های  معاونت امور فرهنگي در اين راستا محسوب می­ شود.

وی افزود: بزرگداشت­های مختوم قلی فراغی، ویس و رامین در استان گلستان و آیت­ الله میرزای قمی (چاپلقی)، آیت­ الله کاظمی مومندی در استان لرستان و آیت­ الله کوهستانی، ابن شهر آشوب مازندرانی و میرحیدر آملی در استان مازندران و سیدضیاء­الدین عراقی در استان مرکزی نیز مورد حمایت قرار گرفته­اند.

دری در پایان گفت: بزرگداشت­ های مفاخر استان هرمزگان و بزرگداشت سیدعلی همدانی و سیدجمال ­الدین اسدآبادی در استان همدان و وحشی بافقی در استان یزد نیز از دیگربرنامه هاي حمايتي این معاونت است./ي2
برچسب ها: مراسم ، بزرگداشت ، مشاهیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار