مراسم رونمايي از آثار فاخر قرآني در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم؛

وزير ارشاد:شناخت قرآن، تنها با زبان قرآن امكان پذير است

بهترين راه شناخت قرآن به دليل شگفتي هاي بسيار در آن تنها با زبان قرآن خدا امكان پذير است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در مراسم رونمايي از آثار فاخر قرآني از جمله شناختنامه قرآن برپايه قرآن و حديث، تاليف آيت اله محمد مهدي ري شهري و كتاب تفسير هدي تاليف آيت الله عبدالنبي نمازي كه شب گذشته در تالار محراب نمايشگاه قرآن با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،‌حجت الاسلام و المسلمين محمد حميدي رئيس نمايشگاه قرآن، آيت الله محمد محمدي ري شهري و آيت الله عبدالنبي نمازي برگزار شد، سيد محمد حسيني گفت: وظيفه ما معرفي كتاب هاي ارزنده حول محور قرآن به علاقمندان است و ما شاهد هستيم كه بهترين آثار فاخر قرآني در اين نمايشگاه حضور دارند.

وي ادامه داد: ما شاكريم كه هر ساله در نمايشگاه قرآن رونمايي از آثار فاخر قرآني داريم سال گذشته ترجمه قرآن توسط غلامعلي حداد عادل و نرم افزارهايي كه تفسير جهت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي رونمايي شد و امسال كتاب شناختنامه قرآن برپايه قرآن و حديث و تفسير هدي را رونمايي مي‌كنيم.

حسيني گفت: آيت الله نمازي و آيت الله ري شهري از برزگان كشور و خدمتگزاران نظام جمهوري اسلامي هستند و از اين جهت كتابهاي تاليف شده از سوي اين دو بزرگوار متفاوت با كتاب هاي عالم زاهد گوشه نشين است و به طور يقين كسي كه جهان و محيط پيرامون خود را مي شناسد اثرش مفيد و موثرتر است و جاي تقدير دارد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي رئيس نمايشگاه قرآن گفت: امروز در راستاي اهداف نمايشگاه يعني در تصوير كشيدن آن چه كه در سطح كشور در ابعاد محتوايي معارفي و هنري انجام مي شود، گامي برداريم.

وي ادامه داد: قرآن در قلب ها نفوذ مي كند و كاري يا اثري كه با بهره گيري از معارف ناب قرآن باشد عقل ها را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي گفت: ما مفتخريم كه دو اثر تفسير هدي و شناختنامه قرآن بر پايه حديث و قرآن در نمايشگاه قران امسال رونمايي مي شود چرا كه تفسير هدي تفسيري حكيم است كه در 3 جلد منتشر شده و شناختنامه قرآن كتابي با تركيب بندي بسيار زيبا و هنر تنظيم بي بديل است.

آيت الله محمد محمدي ري شهري مولف كتاب شناختنامه قرآن بر پايه حديث و قرآن در ادامه مراسم افزود: اميدواريم به بركت نورانيت قرآن و اين ماه خداوند متعال به ما و همه خدمتگزاران اهل بيت توفيق دهه كه بتوانيم مسئوليت سنگين اين مقطع تاريخ اسلام و ايران يعني بيداري اسلامي دين خود را ادا كنيم.

وي گفت: شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث در واقع قرآن شناسي از منظر قرآن شناسان راستين يعني معصومان (ع) است در اين كتاب براي نخستين بار آنچه خداوند منان در توصيف كتاب خود فرموده و آنچه پيامبر خدا (ص) و اهل بيت (ع) در تبيين جايگاه قرآن بيان كردند در كنار هم با نظمي نوين و سهل الوصول همراه با تحليل هاي مورد نياز در 7 بخش است.

آيت الله ري شهري افزود: اين كتاب با همكاري موسسه درالحديث در 4 جلد منتشر شده كه دو بخش شامل فصول متعدد و در 38 فصل تنظيم شده است.

آيت الله عبدالنبي نمازي مولف كتاب تفسير هدي در ادامه مراسم گفت: امروزه انقلاب اسلامي آثار و بركات فراواني داشته و دارد كه در دنيا شعار انقلاب اسلامي را حس مي‌كنيم و يكي از آثار انقلاب احياي كتاب آسماني است كه در طول تاريخ مهجور بوده و اين آثار گامي بلند در اين راستا است و به همين خاطر به مقام معظم رهبري و نظام جمهوري اسلامي تبريك مي گوييم.

وي افزود: اين اثر مختصري كه خداوند به من توفيق اعطا فرمود، از آرزوهاي دوران طلبه گري بنده بود كه هميشه مي‌ خواستم 1 تفسير تخصصي براي طلاب به زبان عربي و 1 تفسير براي مردم به زبان فارسي بنويسم و اين تفسير كه براي مردم به زبان ساده نوشتم با روش بحث است و تا آيه 187 قرآن رسيدم كه در 3 جلد منتشر شد./ي2
برچسب ها: رونمایی ، آثار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.