خوزستان/

رودهای ما زيبا نيستند

يك راهنماي گردشگري گفت: براي اين كه گردشگري ساحلي ما توسعه پيدا كند بايد ابتدا نمای شهرها را درست كنيم چراكه مردم ما براي تفريح به خارج از شهر مي‌روند و در واقع از شهر فرار مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛آرش نورآقايي    اظهار كرد: در شهرهاي اروپايي و ديگر شهرهايي كه رودخانه از آن‌ها عبور مي‌كند براي مثال مثل رودخانه "راين" و ديگر رودخانه‌ها آن چيزي كه اتفاق مي‌افتد اين است كه مردم رودخانه را به خشكي ترجيح مي‌‌دهند و يك سري مراسم را همچون اجراي موسيقي و رقص‌هاي سنتي مخصوص به خودشان را در آن جا اجرا مي‌كنند. ماحصل رفتن به كنار رودخانه‌ها درآمدزايي و ايجاد تورهاي رودخانه‌ايي است.

نورآقايي بيان كرد: ما براي تورهاي رودخانه‌اي تعريفي نداريم زيرا ممكن است آب‌هاي ما به اندازه كافي نباشد. همچنين بايد زماني كه در رودخانه هستيم شهر را از منظر رودخانه ببينيم و چون شهرهاي ما زيبا نيستند رودخانه‌هاي ما هم زيبا نيستند.

وي گفت: براي مثال وقتي به شانگهاي مي‌رويم و سوار كشتي مي‌شويم مي‌بينيم كه در آن جا شهردار دستور داده كه همه نماهاي رودخانه چراغاني شوند تا گردشگران ترغيب شوند و به سمت رودخانه بيايند. در اين موارد هزينه كردن ارزش دارد.

او ادامه داد: در واقع آنها آب، جريان حركت و روشنايي را مي‌فروشند. در حالي كه در اين جا چنين كارهايي انجام نمي‌شود. اما يكي از كارهايي كه ما انجام مي‌دهيم استفاده از قايق‌هاي موتوري است كه صدا بلند و سرعت زياد دارد و در هيچ جاي دنيا استفاده از آن‌ها مرسوم نيست.

اين راهنماي گردشگري تاكيد كرد: در حقيقت رودخانه جزيي از شهر است و شهر هم مكاني براي آرامش. در حالي كه در ايران شهر مكاني شلوغ و بدون هويت است كه هيچ كس استفاده بهينه‌اي از آن نمي‌كند.

نورآقايي خاطرنشان كرد: ساحل رودخانه از جمله مكان‌هايي است كه مردم براي قدم زدن، آرامش گرفتن و تماشا كردن به آن جا مي‌آيند اما ما نه آب زلال داريم و نه آن را ساماندهي كرده‌ايم چون آب براي ما فقط براي برآورده كردن احتياجات اوليه است./س
برچسب ها: رودها ، زیبا ، نیستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.