در جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری تهران مطرح شد ؛

اختصاص 16 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران به تجهیز مدارس

در بودجه سال 91 اختصاص اعتبار 16 میلیارد تومان به تجهیز و عمران مدارس لحاظ شده و این اعتبار تا سقف 23 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین " امرودی "  قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در جلسه ستاد استقبال از مهر که امروز ده مرداد با حضور مدیرکل آموزش‌های شهروندی، نمایندگان وزارت‌خانه‌های علوم، بهداشت و آموزش پرورش همچنین پلیس راهور تهران تشکیل شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در بودجه سال 91 اختصاص اعتبار 16 میلیارد تومان به تجهیز و عمران مدارس لحاظ شده و این اعتبار تا سقف 23 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است. 30 درصد از کل بودجه صرف فعالیت‌های عمرانی، 30 درصد برای تجهیز مدارس و 40 درصد برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به مصوبه سیصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تصریح کرد: ستاد استقبال از مهر براساس مصوبه سیصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر در خصوص اقدامات موثر در آغاز سال تحصیلی جدید تشکیل شده است.
قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود:  تجیهز مدارس به ست‌های ورزشی، تجهیز مدارس به امکانات بهداشتی، ایمن سازی حیاط و محوطه تفریح دانش‌آموزان، نوسازی و بهسازی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ارایه خدمات شهری، تبلیغات محیطی، افزایش تسهیلات حمل و نقل عمومی، راهکارهای روان سازی ترافیک، زیباسازی و تجهیز کتابخانه‌ها از مهمترین مباحثی است که در این ستاد و بر حسب مصوبه شورای اسلامی شهر بررسی می‌شود.
وی گفت:  ستاد بازسازی و نوسازی مدارس ظرف هفته آینده با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش همچنین شهرداران مناطق تشکیل و اولویت بازسازی و بهسازی مدارس در مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین امرودی ادامه داد: کمیته خدمات شهری به منظور توسعه و ارتقا ارایه خدمات شهری تا کنون در ده منطقه تشکیل جلسه داده است و با اتمام جلسات این کمیته در مناطق نتایج ارزیابی و تصمیم‌گیری خواهد شد.
قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نقش سرویس مدارس در کاهش بارترافیکی ایام بازگشایی مدارس تصریح کرد: نقش سرویس مدارس در روان‌سازی ترافیک، انتقال مفاهیم اخلاقی، آموزش غیرمستقیم قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان، احترام به حقوق شهروندی و نظم شهری بسیار حساس است و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس از اولویت‌ها به شمار می‌رود.
عدم فعالیت‌های عمرانی در محدوده مدارس در ایام ماه مهر، لزوم ارایه برگه معاینه فنی خودرو سرویس مدارس، لزوم حضور شهرداران مناطق در تمام جلساتی که با موضوع طرح استقبال از مهر تشکیل می‌شود، شناسایی گره‌های ترافیکی و ارایه راهکار به منظور روان‌سازی آن، بهره‌گیری از ظرفیت مطلوب رسانه‌ها برای آموزش رفتارهای ترافیکی، افزایش تعامل با وزارت‌خانه‌های مرتبط همچنین توجه ویژه به دانشجویان و فضاهای دانشگاهی در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مهمترین مصوبات ستاد استقبال از مهر محسوب می‌شود.

برچسب ها: اختصاص ، میلیارد ، تومان ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار