توكلي:

عزل‌نشدن مرتضوي وزير كار را در معرض عزل قرار مي‌دهد/مرتضوي بايد پاسخگو باشد

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه عزل‌نشدن مرتضوي وزير كار را در معرض عزل قرار مي‌دهد، گفت: مرتضوي بايد پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس در حاشيه جلسه علني امروز(چهارشنبه) مجلس در پاسخ به اين پرسش خبرنگاران كه اگر شيخ‌الاسلام، مرتضوي را بركنار نكند و حكم ديوان عدالت اداري را ناديده بگيرد مجلس چه كاري انجام خواهد داد، گفت: وزيري كه قانون را قبول نداشته باشد ديگر صلاحيت ادامه كار نخواهد داشت.

وي در واكنش به ادامه فعاليت مرتضوي در محل كارش نيز تصريح كرد: از تاريخ صدور حكم ديوان عدالت اداري مرتضوي بايد از سمت خود بركنار شود. اگر او نامه‌اي امضا كند،‌حكمي صادر كند و يا چكي را امضا كند كار غيرقانوني انجام داده است و بايد پاسخگوي رفتار خود باشد.

توكلي در ادامه گفت: اگر شيخ‌الاسلام وزير كار،‌ تعاون و رفاه اجتماعي مرتضوي را بركنار نكند خود در معرض عزل قرار مي‌گيرد و ديوان مي‌تواند به دليل عدم اجراي قانون، وزير را بركنار كند.

وي هم‌چنين درباره مهلت قانوني اقدام از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: من دقيقا تاريخ و مهلت قانوني اين موضوع را نمي‌دانم اما تمامي اين موارد در قانون ديوان عدالت اداري ذكر شده است.

توكلي ادامه داد: کمیته تخصصی بیمه و امور کارگری دیوان عدالت اداری 3 جلسه با ما در مورد سعید مرتضوی گذاشت.

وی افزود: نظر مشورتی کمیسیون تخصصی این بود که هیئت عمومی صلاحیت ورود به این کار را ندارد ولی طبق قانون خود هیئت عمومی که باید در مورد صلاحیتش اظهارنظر کند و به همین دلیل هیئت عمومی ابتدا به صلاحیت خودش رای داد و بعد از اینکه به صلاحیتش رای داد، وارد محتوا شد و شکایت ما را بررسی کرد و در نهایت شکایت نمایندگان را وارد دانست.

توکلی در پايان خاطرنشان كرد: این استدلال که هیئت عمومی دیوان عدالت حق ورود نداشت، استدلال نابجایی از نظر حقوقی است چرا‌که هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند تعیین کند که هیئت عمومی صلاحیت دارد یا ندارد، الا خود هیئت عمومی.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مرتضوی ، عزل ، وزیر ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار