مروری بر روز دوم بسکتبال مردان المپیک؛

فرانسه باخت روز اول را جبران کرد

تیم ملی فرانسه با پیروزی مقابل آرژانتین در روز دوم بازیهای بسکتبال المپیک باخت سنگین ابتدایی را جبران کرد. و چين دومين شکست خود را در اين روز متحمل شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در مهمترین بازی گروه الف بسکتبال مردان المپیک تیم فرانسه با آرژانتین روبرو شد.
فرانسوی ها در بازی ابتدایی شکست سنگینی مقابل آمریکا خورده بودند در کوارتر اول با نتیجه 19بر 12 پیش افتادند.
یاران جینوبیلی و اسکولا در آرژانتین از کواتر دوم بهبعد برای جبران این نتیجه تلاش کرده و به بازی برگشتند اما با بازی خوب مایکل گلاباله و تونی پارکر تیم اروپایی بار دیگر برتری را در دست گرفت ودر نهایت اولین برد خود را با نتیجه 71 بر 64 رقم زد.
جینوبیلی ازآرژانتین با 26 امتیاز و پنج ریباند بهترین بازیکن زمین بود و اسکولا نیزبا 16 امتیاز و 8 ریباند به کمک جینوبیلی آمد.در تیم فرانسه نیز تونی پارکر با 17 امتیاز و پنج پاس منجر به گل در کنارباتوم با 14 امتیاز و هفت ریباند بهترین بودند.
در اولین بازی گروه الف تیم لیتوانی 72 بر 53 نیجریه را برد . تیم آمریکا نیز با نتیجه 110 بر 63 کار راحتی مقابل تونس داشت. آمریکایی ها که باردیگر دقایق کمتری به ستاره های اصلی خود بازی دادند در هر چهار کوارتر بااختلاف بالا برنده شدند. کارملو آنتونی و کوین لاو با 16 امتیاز بیشترینامتیاز آوران این تیم بودند و بن رومدان از تونس نیز با 22 امتیاز و چهارپاس منجر به گل بهترین بازیکن تیم خود بود.دومین باخت چین در لندنبرخلاف تیم بانوان چین که هر دو بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سرگذاشت تیم آقایان در روز دوم هم کار سختی برابر روسیه داشت و 73 بر 54شکست خورد. ژیان لیان طبق معمول با 16 امتیاز، هفت ریباند و چهار بلاکشات بهترین بازیکن تیمش بود و کریلنکو با 16 امتیاز و چهار پاس منجر به گل بهترین بازیکن روسها محسوب می شد.
در دومین بازی گروه ب تیم اسپانیا که کوارتر اول مقابل استرالیا را 19 بر14 واگذار کرد از دقایق آخر کوارتر دوم به بعد ورق را برگردانده و باپیروزی در بین دو نیمه به رختکن رفت اما اسپانیایی ها پیروزی خود را دراصل به بازی خود کوارتر سوم و نتیجه 26 بر 10 در این کوارتر مدیون هستندو شکست 28 بر 19 در ده دقیقه آخر هم در پر کردن اختلاف به وجود آمدهتاثیری نداشت تا در نهایت پیروزی 82 بر 70 به سود اسپانیا ثبت شود.پائو گسول با 20 امتیاز به همراه فرناندز با 17 امتیاز نقش بزرگی درپیروزی تیمشان داشتند. جو اینگلز و برد نیولی بیشترین امتیاز استرالیا رابا تنها 12 امتیاز به دست آوردند.تیم بریتانیا پس از شکست سنگین روز اول در دیدار دوم خود مقابل برزیل عملکردتحسین برانگیزی داشت اما 67 بر 62 بازی را واگذار کرد و در رده پنجم گروه خودقرار گرفت.
در پایان روز دوم آمریکا و آرژانتین در گروه اول و روسیه و اسپانیا درگروه دوم صدرنشین هستند.
برنامه روز سوم بسکتبال مردانروز سوم بسکتبال مردان فردا با شش دیدار برگزار می شود. در گروه اولفررانسه با لیتوانی، آرژانتین با تونس و آمریکا با نیجریه بازی می کنند ودر گروه دوم برزیل با روسیه، اسپانیا با بریتانیا و استرالیا با چینروبرو می شوند./ق
برچسب ها: بسکتبال ، المپیک ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.