یک نشریه اروپایی فاش کرد:

عقده ناپلئونی؛ علت دسیسه‌های "حمد" علیه "اسد"

به خاطر این عقده، حمد در همه منازعات منطقه دخالت دارد . این حاکم قطر بود که از ناتو خواست در لیبی دخالت نظامی کند، و اکنون هم در حال تحریک جهان ضد بشار اسد رییس جمهوری سوریه است .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ناپلئون در 15 سالگی پدرش را از دست داد و به وسیله مادرش بزرگ شد. او دومین پسر یک خانواده فقیر و بی پول بود و به خاطر آنکه یک ناکامی بزرگ در عشق هم داشت، از جمله افراد مشهوری است که معمولا در بیان تمثیل عقده ای بودن یک فرد مشهور، او را شاهد مثال می آورند.

قرارداد فروش تانکهای آلمانی به قطر قبل از نهایی شدن آن، به موضوعی جنجالی در رسانه های آلمانی تبدیل شده است، به صورتی که یکی از روزنامه های پرتیراژ این کشور، این قرارداد را با "عقده ناپلئون" امیر قطر مرتبط دانسته است. تاگس اشپیگل با اشاره به برخی خصوصیات روحی حاکم قطر می نویسد: او که پدرش را در یک کودتای بدون خون ریزی در سال 1995 برکنار کرد، متهم در همه منازعات منطقه دست دارد تا اسم و رسمی برای خود دست و پا کند.

این روزنامه افزوده است: حکومت شیخ حمد در قطر، دیکتاتوری و حامی افراطگرایان در جهان عرب است اما در عین حال در بحرین از رژیمی که تظاهرکنندگان را با خشونت به شدت سرکوب می کند حمایت کرد!



به گزارش العالم، تاگس اشپیگل خاطرنشان کرد: به خاطر این عقده، حمد در همه منازعات منطقه دخالت دارد . این حاکم قطر بود که از ناتو خواست در لیبی دخالت نظامی کند، و اکنون هم در حال تحریک جهان ضد بشار اسد رییس جمهوری سوریه است . این درحالی است که ساکنان این کشور از یک میلیون و هفتصد هزار نفر فراتر نمی روند و فقط 300 هزار نفر آنها تابعیت قطری دارند".

یکی از خوانندگان این روزنامه نیز با انتقاد شدید از فروش سلاح به قطر تأکید کرد: این سلاح در اختیار یکی از خطرناکترین رژیم های عربی گذاشته می شود. یکی دیگر از خوانندگان نیز خاطرنشان کرد: ارسال 200 تانک لئوپارد 2 به یک شبه جزیره کوچک و سرشار از نفت و گاز به چه معنا است؟!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار