ارومیه/

راهیان‌نور فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: راهیان‌نور فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، وحید جلال‌زاده در نشست هماهنگی که در محل استانداری آذربایجان‌غربی ترتیب یافت، برگزاری راهیان‌نور شمال غرب کشور در این استان را نقطه عطفی در فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس دانست و بیان داشت: راه‌اندازی این اردوها می‌تواند موجب آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ‌های قومی و همچنین مناطق عملیاتی شده و در آینده باعث رواج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان شود.

وی احداث زائرسرا و به‌روزرسانی یادمان‌های شهدا را از جمله درخواست‌های مردم در حوزه راهیان نور دانست و تصریح کرد: در صورتی که زائران برای اسکان و استراحت خود با مشکلی مواجه نباشند در سال‌های آینده می‌توان شاهد افزایش چشمگیر بازدیدکننده از مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی به ویژه در شهرستان‌های مرزی این استان شد.

جلال‌زاده همچنین با اشاره به اهداف برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسئولان مرتبط را به فعالیت در حوزه فرهنگ‌سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرا خواند و گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی حاوی چهره و اسامی شهدای دفاع مقدس، نام‌گذاری بزرگراه‌ها، معابر عمومی و خیابان‌ها به اسامی شهدای هر منطقه، استفاده از اسامی شهدا در طرح‌های عمرانی مهم همانند طرح‌های مهر ماندگار و بهره‌گیری از تمثال شهدا در پروژه‌های مهم استانی و کشوری از جمله فعالیت‌هایی است که با هزینه کم می‌توان آن‌ها را به اجرا درآورد.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان‌غربی در پایان گفت: رسانه‌های محلی و به ویژه رسانه‌های مکتوب باید در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرده و راهنمای مردم به سوی مطالعه زندگینامه شهدا باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند اقداماتی است که در فضای جامعه ماندگار باشد.

جلال‌زاده اظهار داشت: انجام فعالیت‌های ماندگار در قلب مردم راهکار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در این مورد باید به بخش مکتوب توجه بسیار شود چراکه در مباحث فرهنگی آن اقدامی ماندگار خواهد بود که به صورت مکتوب و قابل استفاده برای تمام مردم و اقشار جامعه باشد.

جلال‌زاده با اشاره به کاهش رقم بودجه فرهنگی سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته، گفت: این امر نقش دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های ابتکاری و کم هزینه را نشان می‌دهد و بیانگر این مهم است که باید تمام نهادها به سوی همکاری در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان‌غربی در ادامه کمک 150 میلیون تومانی استانداری به خرید کتب مختلف در سال گذشته را بخشی از اقدامات در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی با موضوع دفاع مقدس دانست و بیان داشت: از این رقم حدود 50 میلیون تومان برای خرید کتب فاخر و 50 میلیون تومان برای خرید آثار نویسندگان در حوزه دفاع مقدس به اداره کل ارشاد اسلامی استان تزریق شده بود و 50 میلیون تومان نیز برای خرید و هدیه کتاب در شوراهای اداری به اعضای شورا اختصاص یافته بود.

جلال‌زاده رمز موفقیت در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشکیل جلسات منظم شورا دانست و تصریح کرد: مدیران با شرکت در این جلسات می‌توانند نظرات و طرح‌های خود را بیان کرده و اعتبار لازم را از این شورا دریافت کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.