کارهایی که مغز بهتر از رایانه انجام می‌دهد

مغز انسان یکی از پیچیده ترین اندام هاست و البته یکی از پیچیده ترین چیزهایی است که تا به حال انسان با آن روبرو بوده. این مغز می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد و تقریبا از پس انجام بسیاری از کارها بر می آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، با کامپیوتری شدن تمام بسیاری از کارها ما کمتر از زهن و مغزمان استفاده می کنیم و این باعث شده است تا بسیاری از قابلیت های مغزمان را کشف نکنیم اما باید به این نکته توجه کنیم که مغز ما می تواند کارهایی را خیلی بهتر از کامپیوتر انجام دهد.

حل جدول

جدول یکی از سرگرمی های افراد در اوقات فراغت است و بسیاری از پزشکان نیز بر این عقیده هستند که این کار باعث بهبود پیدا کردن سلول های مغزی می شود. جدول یکی از مواردی است که کامپیوترها خیلی به سختی می توانند آن را انجام دهند. انسان ها با نگاه کردن به سوال در یک لحظه تمام مغز را کاوش می کنند در حالی که کامپیوترها مجبور هستند تا بعد از کلی سرچ کردن جوابی برای ان پیدا کنند. این در حالی است که جوابی که کامپیوتر می تواند پیدا کنداست اشتباه باشد و البته گاهی اوقات او شاید هیچوقت نتواند جوابی را برای جدول پیدا کند.



بازی های کامپیوتری

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید انسان ها و همچنین مغز آدم ها در انجام بازی های رایانه ای بسیار از خود رایانه بهتر عمل می کند. شاید این بازی ها از بطن وجود کامپیوترها بیرون آمده باشند اما انسان ها در آن حرفه ای تر هستند. از جمله دلایلی که می توان برای اثبات این امر آورد این است که تا به حال بازی ای نبوده است که انسان ها نتوانند آن را به پایان برسانند. بازی ها هر مقدار هم سخت باشند باز هم مغز انسان می تواند راهی برای شکست آن پیدا کند.



هنر

هنر از جمله مواردی است که در آن روح جریان دارد و همانطور که می دانید کامپیوتر موجودی بسیار بی روح و مکانیکی است. بهترین هنرها از زیر دستان انسان خارج می شود و یک کامپیوتر هیچوقت نمی تواند به حدی برسد که بتواند هنری مانند انسان ها ایجاد کند. البته شاید این روزها ربات هایی باشند که این کارها را انجام دهند اما باز هم نمی توان اسم آن را هنر دست کامپیوتر گذاشت چرا که تنها بر اثر برنامه ریزی کار می کند.



نوشتن

نوشتن نیز نوعی هنر است و در آن شما ممکن است داستان یا شعری را یادداشت و خلق کنید. این کار نیز یکی از ان کارهایی است که کامپیوترها از انجام دادن آن عاجز هستند. شما هیچ کامپیوتری را نمی توانید پیدا کنید که بتواند چیزی را خلق کند و یا داستان و شعری را یادداشت کند.
برچسب ها: کامپیوتر ، مغز ، تفاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.