جزئیات افزایش شهریه ثابت و متغییر در موسسات غیر انتفاعی منتشر شد.

 غلامعلی نادری مدیر کل آموزشهای آزاد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: جزئیات شهریه موسسات غیر انتفاعی در سال 91 و 92 در خصوص شهریه ثابت و متغیر و البته ورودی های جدید و قدیم متفاوت است.
 
وی افزود: به طور کلی 330 موسسه غیر انتفاعی یا دانشگاه ها در کشور وجود دارد که به 2 دسته دارای هئیت امنا و دارا نبودن هئیت امنا تقسیم می شوند.
 
نادری تصریح کرد: افزایش 15 درصدی شهریه ثابت و متغیر در خصوص دانشجویان سال 91 و 92 صورت می گیرد چنانچه دانشجویان قدیم با 10 درصد افزایش شهریه ثابت و متغییر روبرو می شوند
 
** موسسات دارای شرایط خاص باید مکاتبات خود را بیان کنند.
 
نادری در ادامه گفت: دانشگاه ها و موسساتی که دارای هئیت امنا هستند به 3 دسته تقسیم می شود و دسته اول مربوط به موسسات غیر انتفاعی است که مجوز آنها مربوط به قبل از 89 بوده و تا امروز هئیت امنای خود را معرفی نکرده اند که تعداد آنها 70 موسسه است.
 
وی افزود: دسته دوم مربوط به آن دسته از موسساتی است که از سال 89 به بعد مجوز خود را دریافت کرده اند که آمار این دسته نیز به 70 موسسه می رسد.
 
نادری تصریح کرد: دسته سوم مربوط به آن دسته از موسسات است که در سال 91 مجوز خود را دریافت کرده اند که البته با هماهنگی هئیت امنای ما در استانها تا 15 درصد از شهریه آنها در متغیر و ثابت افزایش می یابد که تعداد انها 12 موسسه است.
 
وی به موسسات دارای شرایط خاص اشاره کرد و خاطر نشان کرد: البته دسته چهارمی هم وجود دارد که این دسته مربوط به موسساتی است که شرایط خاصی دارند و باید با دفتر آموزشهای آزاد مکاتبات خود را داشته باشد تا میزان شهریه آنها مشخص شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار