مرگ 116 نفر با قرص برنج تنها در چهار استان

طي چهار ماه نخست امسال تنها در استان هاي تهران، مازندران، گيلان و لرستان 116 نفر به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري پليس،قرص برنج يا همان فسفيد آلومنيوم از سمي ترين آفات شيميايي است که علي رغم ممنوعيت واردات و خريد و فروش، توسط کشاورزان براي مقابله با آفت برنج استفاده مي شود. علائم استفاده از قرص برنج که هيچ پادزهر مشخصي هم ندارد بعد از 10 تا 15 دقيقه نمايان مي شود و ممکن است 6 ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بيفتد.

بر اساس آمار سازمان پزشکي قانوني، از ميان چهار استان تهران، مازندران، لرستان و گيلان، مازندران و لرستان استان هايي هستند که بيشترين رشد مرگ را در مقايسه چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته داشته‌اند. به طوري که در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران 5 و در لرستان 6 مرگ روي داده بود اما امسال و در همين بازه زماني 17 نفر در مازندران و 19 نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.

در گيلان هم که سال گذشته در چهار ماه نخست تنها 21 مرگ ثبت شده بود، امسال 33 نفر جان خود را از دست داده اند. تنها کاهش در استان تهران ديده مي شود که در چهار ماه نخست سال گذشته 66 و امسال در همين زمان 47 نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشکي قانوني کشور، در مجموع مرگ هاي ناشي از قرص برنج رو به افزايش است و اعمال محدوديت‌هاي جدي‌تر در دسترسي افراد به اين ماده مهلك و نيز برخورد با توزيع‌كنندگان آن و بالا بردن آگاهي کساني که به قصد تهديد خانواده ها جان خود را به خطر مي اندازند بي اندازه ضروري مي‌نمايد.

مردها بيشتر مي ميرند

از مجموع 116 نفري که در چهار ماه نخست امسال بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند، مردان 73 و زن ها 43 نفر بوده اند. در استان تهران 31 مرد و 16 زن، در استان مازندران 7 مرد و 10 زن، در استان لرستان 9 مرد و 10 زن و در استان گيلان 26 نفر مرد و 7 زن در ميان افراد متوفي ديده مي شود.
برچسب ها: قرص برنج ، مسمومیت ، مردها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار