سنندج/

فاجعه اخلاقی در چت‌روم‌ها سنگین‌تر از عوارض اعتیاد

فاجعه اخلاقی در چت‌روم‌ها به مراتب از عوارض اعتیاد به موادمخدر سنگین‌تر است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، ترکمندی، کارشناسان اجتماعی و خانواده استان کردستان گفت: چت‌روم محلی برای کسب تجربه فرزندان نیست و والدین باید از ورود کودکان و نوجوانان به چت‌روم‌های خارجی ممانعت کنند تا آینده آنان در سراشیبی سقوط قرار نگیرد.
وی افزود: تمام فکر معتادان چت‌روم در برآوردن آرزوهای خام خود و یافتن گم‌گشته‌ای ناشناس با چیدن انواع جملات تایپ شده در روم خلاصه می‌شود.
این کارشناس علوم اجتماعی گفت: افراد معتاد به چت که در تجربه‌های اول با غرور کاذب اعلام می‌کنند که برای تفریح و سرگرمی به صورت موقتی به روم آمده‌اند اکنون از اتلاف بیهوده وقت، شنیدن انواع دشنام‌ها، صرف هزینه، حقارت‌ها و به حساب نیامدن‌های خود رنج می برند.
وی، پرخاشگری و درگیری تن به تن، قتل و شکایت و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را از عواقب استفاده بیش از حد چت روم ها دانست.
ترکمندی گفت در ادامه به والدین توصیه کرد به هیچ وجه فرزندان خود را در استفاده طولانی از اینترنت و به ویژه چت‌کردن به حال خود رها نساخته و در حد امکان از ورود آنها به چت‌روم‌ها و عضویت در شبکه‌های اجتماعی خارجی جلوگیری کنند.
ترکمندیدر پایان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و آگاه‌سازی آنان از نتایج منفی و خطرات چت‌روم به زبان قابل فهم می‌تواند از یک فاجعه اخلاقی که به مراتب سنگین‌تر از عوارض اعتیاد به موادمخدر است، جلوگیری کند همچنین انجمن اولیای مدارس در قالب آموزش خانواده می‌توانند مطالب مفیدی را به اطلاع والدین برسانند./س
برچسب ها: چت ، جوانان ، ناهنجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.