روزه خود را با قند طبيعي باز كنيد

‌افطار را با آب، ‌خرما، كشمش، عسل و به طور كلي با يك قند طبيعي آغاز كنيد و خوردن چاي كم رنگ، شير گرم، فرني و شيربرنج و حليم كم روغن نيز مي تواند در آغاز افطار مناسب باشد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛سعيده معاني كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ در هنگام افطار از مصرف هر گونه غذاهاي چرب پرهيز كنيد و با قند مصنوعي مانند شكلات، شيريني جات و زولبيا باميه افطار نكنيد.

وي افزود:‌ مصرف زوليبا باميه در وعده افطار سبب افزايش قند و چربي خون شده و مكانيزم تعادل چربي هاي بدن را خنثي مي كند و روزه داران بايد از مصرف اين گونه موارد بپرهيزند و به قندهاي طبيعي بسنده كنند.

اين كارشناس تغذيه تصريح كرد:‌ آش رشته غليظ همراه با پياز داغ كه حاوي روغن زيادي است و به وفور در افطار مصرف مي شود غذاي مناسبي براي افطار نيست زيرا موجب سوء هاضمه و عوارض ديگر مي شود و بهتر است از مصرف آن خودداري كرده و به جاي آن از آش رشته رقيق و بدون روغن در وعده افطار استفاده شود.

وي ادامه داد: سيب زميني آب پز، صيفي جات پخته شده، مقدار كم گردو، توت، كره و عسل و تخم مرغ آب پز نيز غذاهاي مناسبي براي افطار هستند. /ح
 
برچسب ها: افطار ، قند ، خرما ، چربی خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار