رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 17 مرداد ماه خبرنگاران را در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، در بیانیه که به دفاتر خبرگزاری ها در استان ارسال شد آمده است: خبرنگاران و روزنامه نگاران نیروهای زبده‌ای هستند که با در نظر گرفتن وضعیت کنونی کشور که مورد تحریم و هجمه ها قرار گرفته است می‌توانند بهترین کمک‌ها را در بعد فکری و مقابله با جنگ نرم داشته باشند و اگر نقد می‌کنند و یا ایراد می‌گیرند از سر دلسوزی و برای ساختن و آبادانی کشور است.

این بیانیه می افزاید: با گرامی داشت یاد شهیدان عرصه مطبوعات و قلم به ویژه شهید محمود صارمی، افتخار طلایه داران عرصه خبر و خبرنگاران پر تلاش این مرز و بوم، باید درود گفت به تمامی خبرنگارانی که با تمام کاستی‌ها و سختی‌ها پا به پای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیش می‌روند و هیچ گاه از وظیفه اصلی خویش که اطلاع رسانی دقیق و به موقع است، ذره‌ای فرو نمی‌گذارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه 17 مرداد نماد انسان‌های وارسته‌ای است که به قلم الهی سوگند یادکرده اند که هرآنچه که می‌نگارند آیینه تمام نمای جامعه باشد تاکید دارد: خبرنگاران از جمله فرهیختگان سطح بالای جامعه هستند که بی منت در خدمت به مردم و مسئولان ایفای نقش می‌کنند.

عبدالرضا عزیزی در این بیانیه با تاکید بر توجه بیش از پیش دولت به جامعه خبرنگاران آورده است: دولت در حوزه رسانه‌ها شایسته است برنامه‌هایی که تحت عناوین مختلف، برای ساماندهی امور خبرنگاران بر عهده دارد را به نتایج کاربردی‌تری برساند، چرا که خبرنگاران و روزنامه نگاران شهرستانی و حتی کسانی که کارهای حرفه‌ای‌تری دارند از لحاظ معیشت وضعیت مناسبی ندارند و شایسته نیست که این قشر فرهیخته، دغدغه اجاره مسکن و دستمزد پایین داشته باشد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: بی شک با توانمندی این قشر فرهیخته و نیروهای فکری، می‌توان این امید را داشت در مدت کوتاهی، تهدیدهایی که می‌رود ما را در مقابل هجمه ها به زانو در آورد؛ ایران اسلامی را به ابرقدرتی در بعد نرم افزار سیاسی- رسانه‌ای تبدیل کند و جهان را با ندای غرور آفرین اسلام ناب محمدی (ص) آکنده سازد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.