بازار داغ واسطه ها با كمبود نهاده

كمبود نهاده ها در كشور باعث استفاده ي سودجويان از فرصت به وجود آمده براي احتكار و افزايش قيمت نهاده ها در بازار شده است.

احمد مقدس رئيس هيئت مديره انجمن صنفي گاوداران استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطالب فوق افزود: دامداران هنوز هم شيرخام را پايين تر از قيمت تمام شده بفروش مي رسانند و با توجه به مشكلات عديده قيمت ارز هم باعث سردرگمي دامداران براي قيمت نهاده ها شده است.

وي ادامه داد: قيمت نهاده ها از جمله ذرت و يونجه هر لحظه افزايش مي يابد و با اين اوصاف، صادرات يونجه به كشورهاي حوزه ي خليج فارس صورت مي گيرد.

مقدس تصريح كرد: با توجه به كمبود نهاده ها، بازار دلالان روز به روز داغتر شده و نهاده ها را انبار و با قيمت بالا به فروش مي رسانند.
وي تاكيد كرد: قيمت تمام شده ي شيرخام براي دامداراي ها بيش از 1100 تومان است.

مقدس ادامه داد: تفاهم نامه هايي كه براي كاهش مشكلات دامداران امضا شد به نتيجه اي نرسيد و با وجود كاهش نهاده ها امكان اجراي تفاهم نامه نيست.

مقدس اضافه كرد: نبود نهاده ها باعث كاهش توليد شير و گوشت در كشور مي شود و براي دامداري ها، توليد ديگر مقرون به صرفه نيست.

وي ادامه داد: دامداران بايد قيمت تمام شده با سود معقول دريافت كنند و يك رابطه ي منطقه اي بين توليد و فروش در كشور صورت گيرد.

وي در خصوص قابليت كشت نهاده ها در داخل كشور تاكيد كرد: 60 درصد نهاده ها در داخل توليد مي شوند و علوفه ي يونجه و ذرت را در كشور مي توانيم تامين كنيم و 40 درصد نهاده ها از جمله ذرت دانه اي، جو، كنجاله وارداتي و تابع نرخ ارز هستند.

وي اضافه كرد: بسياري از كشاورزان رغبت به كشت جو ندارند و اراضي خود را تبديل به مزارع گندم كردند.

وي خاطر نشان كرد: چند نرخي شدن ارز مشكلي دوباره براي افزايش مشكلات دامداران براي تهيه ي علوفه خواهد شد./عب
برچسب ها: نهاده ها ، واسطه ها ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار