وال استریت ژورنال:

فروش نفت ایران با ثبات به پیش می رود/مشتریان جدید نفتی در تور ایران

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: ایران با پشت سر گذاشتن فشارهای تحریم غرب در حال یافتن مشتریان جدید نفتی برای خود است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "وال استریت جورنال" ، فروش نفت ایران با ثبات پیش می رود و مشتریان نفتی این کشور نیز کماکان به خرید نفت این کشور به روش های گوناگون از جمله تهاتری ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش, در این بین کره جنوبی که در جایگاه چهارم خرید نفت خام ایران قرار دارد هم اکنون با حداقل فشار از سوی کشورهای غربی به خرید نفت از این کشور ادامه می دهد همچنين اين کشور هفته گذشته نيز پیام هایی را مبنی بر افزایش خرید نفت ارسال کرد.

مایکل دای میشی, تحلیلگر موسسه JBC در وین گفت: کره جنوبی آشکارا تمایل خود را برای خرید نفت و نیز تجارت غیر نفتی با ایران نشان داده است.

این کارشناس نفتی در ادامه گفت: بخش پالایشگاهی کره جنوبی دوره سختی را برای جاگزینی نفت ایران سپری کرد.

این روزنامه به نقل از یکی دیگر از کارشناسان نفتی می نویسد: هند و چین نیز با افزایش خریدهای تهاتری نفت از ایران, اقلام مورد نیاز این کشور چون برنج و فولاد را تامین می کنند.

"وال استریت جورنال" در خاتمه می نویسد: ایران هم اکنون با پشت سر گذاشتن فشار های اولیه ناشی از تحریم ها به ثبات لازم رسیده و این کشور در حال پیدا کردن مشتریان جدید نفتی از جمله مصر و روسیه است ./ف

برچسب ها: نفت ، وال استریت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار